Nille Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Har vart borta ett tag om det är nån som kommer ihåg mig men nu är ja här igen=) Har slängt ihop en litet poplåt med lite annorlunda story, slänger upp texten också så blir det lättare att hänga med. Säg gärna vad som tycks om låt och mix. Your browser does not support the HTML5 audio tag # LÅTNAMN:Always look on the bright side # ARTIST/GRUPP: Nille # GENRE: Pop # KOMPOSITÖR: Nille # Text: Nille/jocke # PRODUCENT:Nille # INSPELNINGSÅR:2006 # FORMAT: Mp3 # STORLEK: ca 7 mb # STATUS: Ganska klart skulle ja tro There he was by the windowseat Thinking of all the things that he left behind To be someone, with a goal that he wants to reach Play guitar in a famous band Shock the world and then act like a superstar Someday he´ll see that his dream isn't far away Just go your own way Give it all you can Don't throw it all away Like a shooting star He showed the world And they fell in love With the music that he made And then he met the perfect girl He started to realize That his life is gonna change, tonight All the time that they were apart All the tours that the label had him do Someday he'll go home To chairish the love they have Finding out what he had to say Not sure that the label would understand Someday they'll find someone else to take his place Now the words are said He's running home to her, to find out that she's dead Like a shooting star She came and went Into his life And now she is gone So sad The pain that he feelt, was hard to understand dont think noone ever can Years have passed Since he took his life Though he's gone His music still lives ooon, and it never stops Like a shooting star He came and went Into our lifes And we fell in love Alright "nanana..... The Memory still remains of him
matsumoto Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 (redigerat) Tjena. Det var länge sen jag hängde här också, så det är nog bäst man kommer igång igen:) Angående låten nu då! Det finns mycket snygga grejer där, det låter rätt mysigt (speciellt bryggan) Vid första lyssningen blev jag lite förvirrad bara, det kändes som det var alldeles för mycket delar som avlöste varandra. Vid andra lyssningen fick jag bättre grepp, men funderade på om jag tyckte det var snyggt arrangerat eller om det var för mycket. Det lutar lite åt det sista. Sen måste jag säga att jag gillar dina körer, både soundet och hur du har arrangerat dom! Eventuellt är dom lite föör mycket komprimerade, det låter iallafall så på Just go your own way. Du får bra betyg, trots att du förde mig lite på villovägar:) edit: lade till en grej Redigerat 5 september 2006 av matsumoto
djonas Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Snygg låt. Gillar körerna. Snygg arrat och mixat. Du sjunger nice. 😆 Tror dock att du hade kunnat få till en mjukare och varmare ljudbild om du hade låtit pianot ligger mer centralt och att gitarrerna istället skulle omsluta det genom att panoreras ut mot kanterna (kom på att du bara har en gitarr här men du kanske skulle testa att dubba den). Ljudbilden är aningen vass som det är nu. Gillar fiolljudet, vilken plugg använder du? Däremot tror jag att den skulle låta ännu bättre med en liten mer utsvävande melodi istället för långa utdragna tonerna som är nu. Lite mer variaton helt enkelt. 😮 Trummorna låter helt ok men spelet är ju trist som attans. 😳 Mvh / djonas
Valdez Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Bra låt...😏 gillas! Det passar gott med denna mjuka fina sång till!..sköna körer också.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.