Jump to content
Annons

lära sig mera?

Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Trance_Freak (oregistrerad)
Postat

Tja jag använder FL Studio 6,

Jag har bara gjort några låtar....

Finns det typ någon guide eller nått hur man gör bra Techno samt Trance låtar i FL?

för jag tycker mina e kassa jämfört med andra.....

(men jag har ju inte hållt på länge heller),

jag skulle typ viljat lära mig mera hur man gör bra melodi, hitta bra LED Synthar/Inställningar m.m.

Annons
Postat

Ärligt talat, den enda riktigt vettiga vägen är övning. 😄 Framförallt hur man gör en bra melodi tror jag är riktigt svårt att "lära ut".

Postat

En bra melodi kan du få fram på din mobiltelefon eller om du nu sitter och klinkar på ditt piano. Men att få melodin att låta super så bör du ju lära dig mixa och komponera ihop bra.

Postat
Tja jag använder FL Studio 6,

Jag har bara gjort några låtar....

Finns det typ någon guide eller nått hur man gör bra Techno samt Trance låtar i FL?

för jag tycker mina e kassa jämfört med andra.....

(men jag har ju inte hållt på länge heller),

jag skulle typ viljat lära mig mera hur man gör bra melodi, hitta bra LED Synthar/Inställningar m.m.

Tro på dig själv och träna, våga lägga ut dom i demopostningar. Ta det som kritik inte som att låten är dålig. Ta lite fler piano lektioner, läs harmonilära mm 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.