Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Då är det dags för en ny låt med vårt lilla 2 manna projekt Noll Dynamik.

All feedback ang. produktion, arr osv. är mycket välkommet. :rolleyes:

Mvh Ken

* LÅTNAMN: Back To Square One

* ARTIST/GRUPP: Noll Dynamik

* GENRE: MeloDöds

* LÅTLÄNGD: 4:21

* KOMPOSITÖR: Ken la Rock, Olof Henrix

* PRODUCENT: Ken la Rock

* MEDVERKANDE:

Ken la Rock - Gitarrer, programmering, lyrik och produktion

Olof Henrix - Growl, skönsång, lyrik och produktion

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3 192 kbps

* STORLEK: 5,98 MB

* STATUS: Färdig demo

*Kan poängtera att jag inte har en aning om hur basnivåerna ligger just nu med tanke på min tyvärr usla lyssning, så help me out here guys!*

Noll_Dynamik___Back_To_Square_One.mp3

Redigerat av addic59
Annons
Postat

lyssnar...

Riktigt snygg melodi! snyggt ljud på gitarrer trummor o.s.v..

men jag känner att sången känns som den är på lite låg volym. men det kanske bara är mitt tycke.. 🙂

Har ingen superlyssning jag heller, technics stereo och högtalare från 1978 :rolleyes:

Snyggt spelat!

Postat
lyssnar...

Riktigt snygg melodi! snyggt ljud på gitarrer trummor o.s.v..

men jag känner att sången känns som den är på lite låg volym. men det kanske bara är mitt tycke.. 🙂

Har ingen superlyssning jag heller, technics stereo och högtalare från 1978 🙂

Snyggt spelat!

Tackar så hjärtligt!

Och tack för kritiken ang. volymen på sången. Har själv vart osäker på om sången vart för låg, men nu är det fastställt... "Upp med volymen tamefan!" :rolleyes:

Tack igen! 😛

Postat

Jag gillar att du har blandat i lite synthgrejer! 😄

Hör nån svag slinga i refrängen som låter skitbra, häv fram den lite mer.

Riktigt bra!

Postat
Jag gillar att du har blandat i lite synthgrejer! 😄

Hör nån svag slinga i refrängen som låter skitbra, häv fram den lite mer.

Riktigt bra!

Gracie kära vän!

Verkligen kul att höra. 🙂

Ang. slingan i refrängen så väljer jag att baka in den för att bibehålla fokus på rensången. Men visst skulle man vilja höra den lite mer. 😄

Tack! 🙂

Postat (redigerat)

Kul med nån som kör den mer amerikanska varianten av en ursprungligen svensk musikstil hehe 😛

Bra refräng och tajta guror. Rensången låter bra och "growlen" låter som en kombination av Angela Gossow och en yngre Johan Liiva (originalsångaren i arch enemy, om nån minns? 😉 ) på nåt vis. Lite "hals" i sångsättet liksom. En positiv förnimmelse med andra ord 🙂

När jag tänker på det så låter ett par riff som att någon Amott haft ett finger med i spelet så betyget blir väl: Snyggt! Proffsigt överlag! Arch enemy meets Bullet for my valentine? 😮😉

EDIT: Jo och produktionen är bra, verkligen. Gillar syntharna à la Mnemic, som någon tidigare nämnt.

Redigerat av Bullfrog
Postat

grym låt! jag har alltid haft svårt för rensång a'la NU metal, så;

låten börjar helt kanon! riktigt tungt och hetsigt, sedan vidare till ett riktigt schysst Inflamesvandring.. sedan rensången D:! jag är ledsen, men ingen erektion här 😏 det känns som sången dör på refrängen, där det ska vara det motsatta.. skulle det fortsatt i samma anda så skulle det varit en klar 9a

ljudmässigt så har jag inget att klaga på.

Postat

Det låter grymt bra! Finns knappt något att anmärka på. Gött jobbat! 😱

Själv tycker jag att sången ligger perfekt i ljudnivå på verserna, möjligtvist skulle den vinna av att höjas någon dB på refrängerna. När vi ändå snackar dB så, i mina AKG K-55, är pukor något höga. Om dom sänks 1 - 2 dB så är mixen optimal hos mig. Sen skulle jag gärna höra några fler rundor med piskpartiet vid 3:18. Du får inte retas så och bara köra en enda runda, ny variant av kinesiskt vattentortyr typ 😠

Postat

Imponerande, gillar allt skarpt.

Intro-ljuden (signalerna osv) skulle kunna ha lite mer tryck i sig.

Jag gillar trummorna som fan. Hur har ni gjort? Vad arbetar ni med för prylar?

Kalasbra mix också, tycker basen ligger utmärkt. Det är sällan jag inte lägger på¨Ljudkorts EQ för att basen ligger för lågt 😲

Postat
MYCKET bra ! Jag är väldigt nyfiken på hur du har spelat in gurorna och med vad för ljudkort preamps..jadu allt man kan få veta 😄

Tackar som fan! =D

Kort och gott. M-audio delta 1010, Shure SM57, Marshall Valvestate VS100 och en sjuhelvetes massa tålamod. 😲

Postat

Ja det här kan man ju inte klaga på. 🙂

Snyggt med synthinslagen och "larm-ljudet" i början och i mellanpartiet.

Underbart gitarrljud och bra sång!

Nån sa In flames och det ligger ju inte fjärran från dem...(är ju dock inte superinsatt i genren men gillar sånt här) Jag vill också kunna göra sånt här 😛

Har inte hört nåt så här bra från dig tidigare 😎

Postat

snyggt..

gillar partiet där det blir lite synthigt..hela produktionen flyter ihop bra..

men som sagt ref sången låter tunn..och larm ljudet i början läter hemma produktion..vilket jag antar att du inte vill at det ska låta som!!

mycket bra jobb!!

😛

Postat
Ja det här kan man ju inte klaga på.  😎

Snyggt med synthinslagen och "larm-ljudet" i början och i mellanpartiet.

Underbart gitarrljud och bra sång!

Nån sa In flames och det ligger ju inte fjärran från dem...(är ju dock inte superinsatt i genren men gillar sånt här) Jag vill också kunna göra sånt här  😛

Har inte hört nåt så här bra från dig tidigare  🙂

Tack som faen mannen, känns alltid bra när saker man gör tycks om!

Henrix här by the way, den fula faen bakom mikrofonen! 🙂

Postat

Bra pryl det här!

Gillar refrängen som fan. Bara för att den sticker ut. Man väntar sig inte det vilket är bra.

Fortsätt gå utanför ramarna.

Nog om låten.

Ljudmässigt tycker jag följande:

Det låter som att du lider av InFlames problematiken som börjar göra sig hörd över hela landet.

Hårt processat som fan och urgröpt lågt mellanregister.

Om du lyssnar på dina pukor, så har dessa bra energi i det låga mellanregistret.

Tryck in mer av basen i det området så bör det balansera upp det mesta i mixen.

Sången kan du definitivt boosta ordentligt.

Det gapas ju bra! Låt oss höra det. Mer fräs i ljudet!!!

Slutligen så tycker jag att du ska våga lägga gitarrerna lika höga i attacken som du har i pukorna.

Bra jobbat!

Lyssnar gärna på mer av detta!

Take care!

/Cruncharn'

Postat
Bra pryl det här!

Gillar refrängen som fan. Bara för att den sticker ut. Man väntar sig inte det vilket är bra.

Nog om låten.

Det låter som att du lider av InFlames problematiken som börjar göra sig hörd över hela landet.

Om du lyssnar på dina pukor, så har dessa bra energi i det låga mellanregistret.

Slutligen så tycker jag att du ska våga lägga gitarrerna lika höga i attacken som du har i pukorna.

Bra jobbat!

Take care!

/Cruncharn'

tack faen mannen!

skönt med lite konstruktiv kritik, vi ska kika lite närmare på det! 😆

Postat
Bra pryl det här!

Nog om låten.

Bra jobbat!

Take care!

/Cruncharn'

Hoho i stugan där.

Jag är tomten bakom spakarna. Klockren kritik må jag säga.

Jo jag antar att det är väldigt mycket casual nu-metal produktion över det hela.

Har inte hittat våran touch riktigt än, men ska allt jobba på det. 🙂

Jag skar attacken på gurorna för att trasienterna från mina usla humbuckers låter bajs, så jag såg bara alternativet att göra attacken aningen mjukare. Surt, men vad gör man? 😆

Och tack igen för suverän kritik. 😄

.Ken

Postat
Bra pryl det här!

Nog om låten.

Bra jobbat!

Take care!

/Cruncharn'

Hoho i stugan där.

Jo jag antar att det är väldigt mycket casual nu-metal produktion över det hela.

Jag skar attacken på gurorna för att trasienterna från mina usla humbuckers låter bajs, så jag såg bara alternativet att göra attacken aningen mjukare. Surt, men vad gör man? 😆

Och tack igen för suverän kritik. 😄

.Ken

Så varför använder du då inte ett gitarrljud som ger en helvetes attack?

Lägg en gura som är ren i botten och maska ur hela EQ:t på den så att du bara får fram attacken.

Ganska vanligt och ett bra tips på vägen.

Dock ska sägas att det inte görs så ofta i inspelningar längre för det finns varken tid eller pengar!

Vart huserar ni?

Ps. Jag lider av samma problem gällande det urgröpta registret!! He he he!!

Take care!

/Cruncharn'

Postat
Bra pryl det här!

Nog om låten.

Bra jobbat!

Take care!

/Cruncharn'

Hoho i stugan där.

Jag skar attacken på gurorna för att trasienterna från mina usla humbuckers låter bajs, så jag såg bara alternativet att göra attacken aningen mjukare. Surt, men vad gör man? 🙂

Och tack igen för suverän kritik. 🙂

.Ken

Så varför använder du då inte ett gitarrljud som ger en helvetes attack?

Lägg en gura som är ren i botten och maska ur hela EQ:t på den så att du bara får fram attacken.

Ganska vanligt och ett bra tips på vägen.

Dock ska sägas att det inte görs så ofta i inspelningar längre för det finns varken tid eller pengar!

Vart huserar ni?

Ps. Jag lider av samma problem gällande det urgröpta registret!! He he he!!

Take care!

/Cruncharn'

Jo visserligen. Men så pass mycket tålamod har jag inte för en hemmapromo. 😆

Huserar? Spelar in? Bor? Vi undernärda smålänningar har aningen begränsat vokabulär med majoriteten fula svordomar... tamefan! 😱

Jo men det blir lättare att sätta sången bra i mixen när man lämnar lite utrymme i mellanregistret(anser jag personligen). Konsonanterna kommer fram lite mer, vilket kan vara kul om man ska kunna uppfatta något av lyriken vad gäller brölsång.

Har du några alster på lager man kan smyglyssna på för lite inspiration? 🙂

.Ken

Postat

Jag gillar låten.. Hmm.. härligt. Mummsigt. och om det skulle vara för mycket bass så gör det inget här i alla fall. Känner det tydligt bra här. Vad jag dock saknar är i refrängen, lite mer dynamik skulle få mig att få ståpäls.

Jag är inget proffs på att mixa vanliga trummor så jag är djupt imponerad av trummorna men givetviss av allt annat också.

MVH//ERIK

Postat

Visst sörru!

Här finns lite pryls som ligger lika mycket tid på...

Förproduktion så det är inte genomarbetat. Det är producentens uppgift, inte min!!

Prophecylänk

Gällande utrymmet för growl så brukar det oftast krocka med botten på gitarrer och cymbaler som tillåts vara för craschiga.

Kul att höra att du använder 1010! Kör själv med Liteversionen!

Take care!!!

/Cruncharn'

Postat

Jag gillar det här. Finns inte något som jag vill klaga på direkt som inte redan har sagts. Höj sången en aning. Visserligen kan jag inte så mycket om attack osv men jag tycker det låter som en proffsig mixning.

Det jag undrar över är vad du kör på för trummor? Låter väldigt bra!

Postat (redigerat)
Jag gillar det här. Finns inte något som jag vill klaga på direkt som inte redan har sagts. Höj sången en aning. Visserligen kan jag inte så mycket om attack osv men jag tycker det låter som en proffsig mixning.

Det jag undrar över är vad du kör på för trummor? Låter väldigt bra!

Cruncher:

Spåna in din tråd!

MrDweeb

Tackar som attans!

Trummorna är så mycket som Reason Drumkits 16 v1.0.

Personligen tycker jag dom kickar rectum. Otroligt bra oprocesserade och multisamplade trummor som inte suger alls mycket datorkraft om man jämför med konkurenterna som t.ex. DFH. Vilket för mig är viktigt som rackarns!

😆

Redigerat av addic59
Postat

Hur fan får du reason drumkits att låta såhär??? För mig blir det bara synthpoptrumsound hela tiden :rolleyes:

Grym låt förövrigt! Upp med det elektroniska lite mer bara!

Postat

MrMetal

Man behöver inte monsterprylar för att få en inspelning att låta bra.

Trix och tålamod är mycket viktigare tycker jag. 😆

Jejje

Hmm som ovan. Testa massa, ta tid på dig. Fundera på hur du VILL att trummorna ska låta. Använder du de rätta samplingarna för sammanhanget? osv... 😆

Ken

Postat

Framförallt (icke helt förvånad 😆 ) ett jävla skjut i gitarrliret. Gott.

Annars trillade jag inte dit på låten, men det kan vara min dagsform. Sitter hemma med en rätt oinspirerande snuva o huvudvärk.

Sången ska upp.

Kanske får lyssna i morrn igen.

Kör hårt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.