MikkeÖland Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 (redigerat) Här finns ju en massa PC-musik användare. Jag har en Fujitsu Siemens Amilo D 1845 Laptop som jag skall sälja för att köpa en Macbook. Jag kan maccen så mycket bättre plus att jag ( naturligtvis då ) tycker mycket bättre om Macosx än om Windows. Jag har tittat lite på blocket och på Ebay för att få en uppfattning om vad jag kan få ut för Amilon. Jag hamnar på nånstans 7500 - 8000 kr. Jag vore tacksam för råd om hur mycket jag kan ta ut för den: Specs: Fujitsu Siemens Amilo D 1845 3.03 Ghz 1Gb Internt 80 Gb HD DVD/CD Brännare Digital Audio in/out Firewire o USB Jag hittar inte nån specsida på nätet men hittar på en broder maskin: Här är specs i detalj. Dock är det 1 GB intern minne i min plus då att min är en 3.03 Ghz. Tacksam på svar om var jag bör lägga priset. / Mikke Edit: Om nån vet ett bra ställe förutom Blocket att annonsera på så är jag tacksam för ett sånt förslag oxo. d.s Redigerat 5 september 2006 av MikkeÖland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Mitt råd är att sälja den till mig för 4000kr 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 5 september 2006 Trådstartare Dela Postat 5 september 2006 Om jag slänger med en Midikabel då? 😳 / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 6 september 2006 Trådstartare Dela Postat 6 september 2006 någon pc kunnig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Tycker du kan gå på det priset som du hittade på andra annonser. Skulle ingen nappa så får du väl sänka en 1000-lapp och testa igen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 PC laptop är typ det sämsta man kan köpa! Själv köpte jag en hem-pc Dell Inspiron 8500, en värsting för ca 3 år sen. 25.000kr Sålde den för typ 2 månader sen för 3.500kr, snacka om en kass affär. Den powerbooken jag har nu som jag köpte för ca 6 månader sedan som också den är ca 3 år gammal kan jag lätt sälja för 11.000kr. Tror ingen köper en beggad bärbar PC för mer än 5000 idag .. //S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 6 september 2006 Trådstartare Dela Postat 6 september 2006 PC laptop är typ det sämsta man kan köpa!Själv köpte jag en hem-pc Dell Inspiron 8500, en värsting för ca 3 år sen. 25.000kr Sålde den för typ 2 månader sen för 3.500kr, snacka om en kass affär. Den powerbooken jag har nu som jag köpte för ca 6 månader sedan som också den är ca 3 år gammal kan jag lätt sälja för 11.000kr. Tror ingen köper en beggad bärbar PC för mer än 5000 idag .. //S allright. För att få den såld borde jag alltså ligga runt 5000:- det låter ju sannslöst men jag misstänker du har rätt. Tack för tipsen / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marc Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Nya laptops ligger väl runt 10-15 tsk idag eller? Men prova du att sälja den för typ 5-6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spectre (oregistrerad) Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 rent generellt är det ju tyvärr så att folk verkar ha väldigt svårt att skilja sig från sina bärbara, eller så kanske dom vill finansiera ett villaköp genom att sälja dom...dom enda bärbara som säljs till rimligt pris, motsvarande ålder och prestanda är dom stula bärbara. Annars begär ju folk i allmänhet helt vansinniga summor för sina laptops...vet inte vad det beror på. Men det resulterar ju nästan alltid i att man tjänar på att köpa helt nytt, det omvända gäller desto oftare när det kommer till stationärt...de är iaf min erfarenhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 6 september 2006 Trådstartare Dela Postat 6 september 2006 Jag har ändrat pris till 6500:- o slängt med ett surroundsystem som jag fick till den samt Väskan som följde med. Det borde vara mer rätt. som sagt tack för tipsen ( ska sälja min gamla powerbook 17" oxo men det lär bli enklare 😮 ) / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Jag har ändrat pris till 6500:- o slängt med ett surroundsystem som jag fick till den samt Väskan som följde med. Det borde vara mer rätt. som sagt tack för tipsen ( ska sälja min gamla powerbook 17" oxo men det lär bli enklare 😆 ) / Mikke va sak du ta för powerbooken då?? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 6 september 2006 Trådstartare Dela Postat 6 september 2006 (redigerat) va ska du ta för powerbooken då?? 😆 6000 :- superdriven e lite sliten annars är den helt ok. 100 Gb HD o 1.5 Gb internminne. 1.0 Ghz maskin, firewire men tyvärr bara 1.0 USB ( finns dock sånt PCkort med USB 2 att köpa för några hundra ). Skärmen är helt ok oxo Inga döda pixlar. / Mikke Redigerat 6 september 2006 av MikkeÖland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 va ska du ta för powerbooken då?? 😛 6000 :- superdriven e lite sliten annars är den helt ok. 100 Gb HD o 1.5 Gb internminne. 1.0 Ghz maskin, firewire men tyvärr bara 1.0 USB ( finns dock sånt PCkort med USB 2 att köpa för några hundra ). Skärmen är helt ok oxo Inga döda pixlar. / Mikke ok.. jag får ta o komma o kolla på den när jag kommer ner till morsan o farsan i kalmar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Sälj dattan till mig. Låter den mycket? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 6 september 2006 Trådstartare Dela Postat 6 september 2006 vilken av dom Maxmaxmax? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 vilken av dom Maxmaxmax? PCn, Mikke. Utan surround och väskan. Äh, pma mig så behöver inte forumkompisarna tröttas ut och så slipper jag skämmas över skamlösa prisförslag. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 vilken av dom Maxmaxmax? PCn, Mikke. Utan surround och väskan. Äh, pma mig så behöver inte forumkompisarna tröttas ut och så slipper jag skämmas över skamlösa prisförslag. 😄 skamliga prisförslag is the shit!!! 🙂😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.