Jump to content
Annons

Självplock

Recommended Posts

Mein (oregistrerad)
Postat

Detta är första gången jag postar en låt på detta forum så om jag missat nåt i formateringen får ni gärna påpeka detta. 😉

Låten är ett försök att fånga lite av 70- och 80-tals rock/symfonirock. Jag hoppar över alla snygga bortförklaringar och postar länken istället. Alla synpunkter är välkomna.

LÅTNAMN: 7080

ARTIST/GRUPP: Mein

GENRE: Symfonirock?

LÅTLÄNGD: 5,26

KOMPOSITÖR: Mein

PRODUCENT: Densamme

EV. MEDVERKANDE: Katten

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) mp3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 7,48 Mb

STATUS: Evig skiss

/Mein

Annons
Postat
Tjena,den länken funkade inte..kör den som mp:3a vet ja..om den inte överstiger

6,3meg..tror jag att det var..

Mvh

Harmonica mike

Tjena igen,nu funkade det.

Ja alltså det här var grymt,mycket kompetent arrat och byggt.Snygga ljud,stör mig inte på nåt..

Well done

Harmonica mike

Mein (oregistrerad)
Postat

Tackar!

Kul att ni gillade det. En del grejor kanske svänger lite väl snävt på tidsaxeln men det är ett amatörbygge och då får man göra som man vill. 😉

/Mein

Mein (oregistrerad)
Postat

Nu funkar länken ovan igen. Filen hade 'mystiskt' försvunnit från servern liksom flera gånger förut. 🙂

Nu är den uppe igen från ett sprillans nytt webhotell som uttalat godkänner egna mp3-filer på deras sidor.

Håll till godo!

/Mein

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Kort sagt skithäftigt 😄 . Lite Focus över mellanpartiet.

Göran

Mein (oregistrerad)
Postat

Tackar och bockar!

"Lite focus" som i: "du gillar det där ljudet va?" ? 🙂

/Mein

Mein (oregistrerad)
Postat

Nope, EZ.

Är det ljudet du inte gillar eller progget? Eller allt sammantaget? 🙂

/Mein

Postat

Kan inte klaga på trummorna, tycker de låter bra. Kanske möjligtvis att virveln skulle vara lite fetare. Sköna solon, och gitarrerna låter bra överlag. Gillar alla synthljud som kommer.

Blir att tänka på Peter Gabriel under vissa partier, med en gnutta Jean Michel Jarre.

Överlag en mycket skön låt. Kanske inte min stil men jag gillar det så mycket det går under omständigheterna.

Postat (redigerat)

Helkul! Bra och intressant komposition och en trevlig produktion till råga på allt. Ey!

Redigerat av Pluffo
Postat
Nope, EZ.

Är det ljudet du inte gillar eller progget? Eller allt sammantaget? 😕

/Mein

Det var väl soundet mest jag inte gillade..

Postat

Du har fångat det väl... fast menade du inte jazzrock? Jag tycker åtminstone det låter mer som jazz-funk-rock än symfonirock.

Håller med osiris om att trummljudet inte matchar musiken. Framför allt är det v.k. som skulle behöva vara lite mustigare. Den låter så puttig och smällig.

Mein (oregistrerad)
Postat

Tackar igen!

Anledningen att trummorna kan låta lite ynkligt är att jag enbart kör genom hörlurar. Mina ordinarie lurar har pajat så jag kör med ett par Sennheiser HD 590 som är ganska basglada. Detta gör att det är rätt svårt att hitta lagom nivåer för basen i synnerhet. Jag får tillbaka mina andra från rep snart så då är problemet historia. Sen kan jag gladeligen erkänna att mina kunskaper i mastring är extrem begränsade.

Väldigt kul att ni gillar stuket ändå. Håller med om att det är kantboll mellan symfoni- och jazzrock. Men vad det än kallas så är det kul att göra. 😲

/Mein

Postat (redigerat)

Störtskönt!! 😎

Välspelat och schysst arrat. Inget att klaga på nånstans. Trummorna låter också bra, framför allt om man ställer dom mot stilen om man säger så.

Redigerat av Bullfrog
Mein (oregistrerad)
Postat

Tackar allra mjukost!

Har en annan låt i samma stuk som jag håller på att göra om litegrann. Kommer upp inom några dagar hoppas jag.

/Mein

Postat (redigerat)

Gött som mjukost din låt Mein kul att ser dej här! 😎

Gillade det på 99an så jag ser ifram imott ditt nästa alster. 🙂

Redigerat av P-O
Mein (oregistrerad)
Postat

Tackar!

Jo, jag var ju snabb att regga mig här men sen har det mest blivit gluttande. 😎

/Mein

Postat

Har varit härifrån ett tag men nu plågar jag igen med mina musikalster till film som nu på forumet. Hur som helst kul och se dej här.

Postat

Hej Telly!

Låter bra det här. Hade jag varit jazzrock-fan hade jag nog krypit på knäna, men nu sitter jag tyvärr lugnt i min stol.

Men finfint.

Ett antal slickepinnar från mig!

Mein (oregistrerad)
Postat

Tackar tackar!

Riktigt kul med så här mycket positiv feedback!

/Mein

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.