Ingenjören (oregistrerad) Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Kul med ett forum för oss halvtokiga studiorävar. Jag hittade hit av en slump, då jag satt och surfade runt i cybervärlden. Kanske ska berätta lite om mig själv, jag är snart 39 och har drivit studio och PA firma sedan jag var 18, under mina första "18" år var det mest sitta hemma med min Teac 144 och spela in mina allster, samtidigt som jag drömde om en internationell karriär, och det gick ju som det gick med den förstås. Började jobba vid 18 ungefär samtidigt som jag startade firman och slet "som alla andra i den här branchen" häcken av mig för att kunna betala lånen jag tagit. Under tiden spelade jag i diverse band och höll till i min studio "som nu vuxit till 16 analoga kanaler" nätterna igenom, fortfarande förvissad om min internationella karriär. Efter ett tag startade en komersiell studio, som var tänkt att kunna införliva lite stålar, det gjorde den väl också men det gav inga direkta producentframgångar. Sedan kom familj och barn och hus på landet. När jag var runt 30 tyckte jag att det var dags att plocka upp mina gammla intressen, fortfarande hade jag en massa analogburkar ståendes, så jag beslöt att öppna Velvet Sound Studio´s helt i egen regi. Köpte mig en gammal 32 kanalare (PD format) och drog igång. Och där är jag nu kan man säga, ska väl investera i et P.T system så småning om men vi får se, som gammalt analog freak är man ju emot utväcklingen lite. Hehe! 😄 Nu jobbar jag som Ljudingenjör på SKL och, Nej! jag svarar inte på några frågor om Cook V.s Rally. men det börjar bubbla i grytan kan jag säga. Hur som! kul forum nu ska jag läsa vidare!! I. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Goder afton och välkommen!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Välkommen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Välkommen! Köp ett PT-system, så lovar jag att den internationella karriären kommer! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Välkommen in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ingenjören (oregistrerad) Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Välkommen! Köp ett PT-system, så lovar jag att den internationella karriären kommer! 😄 Eller hur!!! Kul att man är välkommen, riktigt bra site det här! finns mycket att lära av er ser jag! Tackar för välkomst-kommitén I 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Hejs och välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 tja, välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Ja, här finns ta mig rackarn massa att lära! 😄 Och eftersom du jobbat innom detta yrke ett tag så antar jag att även du har en del att lära ut. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Men hallå va:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Halli hallå... ! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
X-enon Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Tjooo och välkommen till forumet! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Moin och välkommen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Hej hej! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Tjena! Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 djo, och välkommen.. enjoy the flight! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 8 september 2006 Dela Postat 8 september 2006 Hejsan hejsan..och välkommen förståss.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 8 september 2006 Dela Postat 8 september 2006 Hej å välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svedsko-b3 Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Varmt välkommen ska du vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stensdotter Postat 20 oktober 2006 Dela Postat 20 oktober 2006 Halloj! Välkommen till gänget, även om det var ett tag sedan du hittade hit 😆 Trivsam plats det här, hoppas du ska trivas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 (redigerat) Najs! Edit: välkommen 😆 Redigerat 21 oktober 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Otto Postat 21 oktober 2006 Dela Postat 21 oktober 2006 Proffs! nice to cya ya 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 välkommen, berätta gärna lite mer om din musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ingenjören (oregistrerad) Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Oj! Det var visst länge sedan jag loggade in här! nåja! det blir så när arbetet tar för mycket tid. Min musik är absolut inget märkvärdigt, spelar och skriver pop som så många andra, trackterar trummor, gitarr, klaviaturer och tvärflöjt, och eftersom jag är en prylfetichist (stavas det så?) så är alla mjukvaru prylar banlysta här! Letar ständigt nya (eller gamla) syntar och eftersom jag har plats (min hemstudio är ca 130 kvadrat meter) så fylls den ständigt på med nya och gamla ljudburkar. /// 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.