Jump to content
Annons

Recommended Posts

Pexeg (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjenare, ja e ny här, tänkte bara ställa en snabb fråga.

Jo nu e d så här va. att ja har laddat ner några sf filer å när ja använder nån av dom när ja gör låtar går det fruktansvärt långsamt när jag rendar låten.

Som ett exempel, när ja använde en sf fil för att få en go bas, tog det nästan 2 timmar och när ja tog bort den å ersatte den me en annan bas tog det ca 5minuter.

Nån som vet varför å hur man ska göra för att det inte ska gå så långsamt?

Tack på förhand!

Redigerat av Pexeg
Annons
Cleff (oregistrerad)
Postat

Det går långsamt för alla. Du kan ju alltid rendera basslingan i wav, o lägga in den som audiospår i låten...då går det ju snabbare att rendera sen!

Pexeg (oregistrerad)
Postat

det har ja faktiskt inte tänkt på 😉 tack så mkt

Postat

Det här verkar konstigt, Soundfont brukar inte ta så mycket kraft gentemot en Vst synth. Hur snabb/Dålig dator har du egentligen. Dags att formatera? 😱

Cleff (oregistrerad)
Postat

Vet inte om det har med att göra vilken soundfont player man använder, men min dator är då inte speciellt seg och den tar ett år på sig att rendera en låt med soundfont filer i.

Postat (redigerat)
Vet inte om det har med att göra vilken soundfont player man använder, men min dator är då inte speciellt seg och den tar ett år på sig att rendera en låt med soundfont filer i.

Okey, Går det problem fritt att spela upp låten i fl med soundfont filer? Om det gör kan du ha prbs med detta:

rendering.JPG

Om du använder Fl-s soundfont player borde det rulla på bra 😉.

Redigerat av Nexustwins
Cleff (oregistrerad)
Postat

Ja det går hur bra som helst att lira upp låten i FL, men det är renderingen som tar en evighet. Vad som INTE går bra är alla VST-pluggar som segar ner datorn så in i h*lvete 😆, men det är en annan femma.

Pexeg (oregistrerad)
Postat

Det e precis det jag menar, rendningen tar evigheter. :rolleyes:

Postat

Om datorn har en snabb processor samt tillräckligt med ramminne så brukar d gå någolunda snabbt...men jag brukar inte rendera överhuvudtaget pga det går mycke snabbare och recorda i realtid och detta kan man göra från vilken kanal som helst.

Postat
Om datorn har en snabb processor samt tillräckligt med ramminne så brukar d gå någolunda snabbt...men jag brukar inte rendera överhuvudtaget pga det går mycke snabbare och recorda i realtid och detta kan man göra från vilken kanal som helst.

Då har du missat nått, blir bättre ljud eftersom den tar mer tid på dig att räkna ut sen slipper du alla små hack när datorn inte hinner med.

Postat

"Då har du missat nått, blir bättre ljud eftersom den tar mer tid på dig att räkna ut sen slipper du alla små hack när datorn inte hinner med."

har renderat förut men det är nån orsak varför inte jag renderar...har minnes förlust av orsaken varför jag inte gör detta, så ingen ide och fråga hehe =)

För mig hackar det inte ett dugg, ifall det skulle hacka så kommer inte dessa hackljud med i slutgiltiga filen som blir en wav fil (32bit)... det lär ju bli bättre ljud på det viset men jag hör dock inte nå större skillnad.....men smaken e som baken delad=)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.