Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

fncShowImage.jpg

Skepparkrans är liksom skägg och polisonger som hänger ihop och är klippta/rakade som en krans runt huvudets nederdel, fast utan mustasch.

Alltså jag bara undrar. inte är det väl snyggt? Det ser... om möjligt bara konstigt ut. är det någon slags nautisk tillhörighet man vill signalera? Typ jag är en hedersbuss/beckbyxa. Eller är det ett utslag av någon form av excentricitet?

Tänder kvinnor på det?

Min fråga är följande två:

Om du är kille:

Har du haft skepparkrans?

Varför?

Om du är tjej:

tycker du att det är snyggt?

Varför?

😉

Annons
Postat

Ja!

För att det är snyggt!

--

Jag kan svara för min flickvän också:

--

Nej!

För att det ser förskräckligt ut!

/Majken

Postat

man tänker inte direkt på hur erotiskt det ser ut... typ "vilken läcker kille... jag önskar han hade skepparkrans" är en kommentar som jag aldrig har hört...

Postat

Eftersom det heter skepparkrans så var det kanske så att kaptenen eller ägaren av ett skepp hade en sådan.

I så fall kanske kvinnor tände på det eftersom skepparkransen symboliserade rikedom, makt, auktoritet osv...

?

Postat

Jag hade skepparkrans en gång för några år sedan. Varför? Jag hade inte så mycket skäggväxt på kinder och under näsan, men ville ändå prova skägg. Såg ganska roligt ut, folk blev glada.

Postat
Eftersom det heter skepparkrans så var det kanske så att kaptenen eller ägaren av ett skepp hade en sådan.

I så fall kanske kvinnor tände på det eftersom skepparkransen symboliserade rikedom, makt, auktoritet osv...

?

Jodå Folk hade äppelknyckerbyxor och sjömanskostymer också... med det var typ femtio år sedan. Frågan är väl varför folk har skepparkrans nu idag 2006 typ...

Postat

Från wiki:

"Skepparkrans, skägg hopvuxet med polisongerna, följer käklinjen, ett slags krans längs käkben och haka som först var populärt bland sjömän och fiskare på 1800-talet. Det blev mode på 1960- och 1970-talet, blygsamt återkommande bland intellektuella på 1990-talet."

🙂

Postat

Jag har väl haft det "semi". Har inte så mkt skäggväxt så det blir ju inte stort. å muschen var för tunn å sånt så den rakades bort. Numer låter jag mushen va kvar så de blir ingen krans längre. Men jag tycker dock inte den ser ful ut...

Postat (redigerat)

jag har gjort en liten gallup under dagens gång. Alla mina kvinnliga kollegor har fått uttala sig och ingen har tyckt att skepprkransen eller the chin curtain, som den heter på anglosaxiska är erotisk, intressant eller ens möjlig i deras mäns nunor.

Frågan kvarstår. är det fint?

usori003.jpg

edit: beards.org är för övrigt en rolig sida med allt man behöver veta för att odla skägg, om det nu av en händelse inte går av sig själv så att säga.... 😆

Redigerat av Egghuvud
Postat

Vi hade en riktigt cool lärare som hade en tjock skepparkrans men hela hakan var renrakad så att det blev värsta kanten. Såg ganska roligt ut!

Postat
Inga tjejer som har en uppfattning om skepparkrans... kom igen 😳

Rent spontant skulle jag säga skitfult men å andra sidan så kanske det finns en å annan stackare som faktiskt passar att ha det så hmm

Postat
jag har gjort en liten gallup under dagens gång. Alla mina kvinnliga kollegor har fått uttala sig och ingen har tyckt att skepprkransen eller the chin curtain, som den heter på anglosaxiska är erotisk, intressant eller ens möjlig i deras mäns nunor.

Frågan kvarstår. är det fint?

usori003.jpg

edit: beards.org är för övrigt en rolig sida med allt man behöver veta för att odla skägg, om det nu av en händelse inte går av sig själv så att säga.... 😳

Den här killen på bilden tycker jag ser bra ut i sin skäggklippning, jag tror inte han skulle passa helrakad,,, hmm

musik (oregistrerad)
Postat

Det passar dem som tror sig få en roll i någon revy med Galenskaparna.

😳

Postat
Det passar dem som tror sig få en roll i någon revy med Galenskaparna.

😳

😮😆🙂

fast jag älskar galenskaparna och after shave 😆😆

Postat

De är ju stenhårt me skepparkrans... ska tusantamme skaffa de och köpa klippkort på vaxholmsbåtarna... å gå runt på dom, med en pipa i munnen dagarna i ända och kicka ass!!

Postat
Inga tjejer som har en uppfattning om skepparkrans... kom igen  😱

Rent spontant skulle jag säga skitfult men å andra sidan så kanske det finns en å annan stackare som faktiskt passar att ha det så hmm

Okej...

Postat
De är ju stenhårt me skepparkrans... ska tusantamme skaffa de och köpa klippkort på vaxholmsbåtarna... å gå runt på dom, med en pipa i munnen dagarna i ända och kicka ass!!

😠😱😆

Postat
Jag har haft det....

Han man skäggväxt har man väl nåt att dölja?

Typ harmynt=mustasch

Helskägg=underbett

Jo, det ligger nog mkt i det du säger, har inte tänkt på det förut men nu när du säger det så har du nog fan rätt...

Postat

Typ harmynt=mustasch

Helskägg=underbett

Eller så är man slöjdlärare och behöver ett skyddskägg. 😠

Postat

Typ harmynt=mustasch

Helskägg=underbett

Eller så är man slöjdlärare och behöver ett skyddskägg. 😲

Vilket osökt får mig att tänka på Lindeman där Hasse är syslöjdsfröken. Tage frågar varför frun har mustasch och HAsse svarar snabbt att det är inte mustasch slöjdlärare kan ju få träflis eller järnflis som stänker upp och han har fått sy-filis.

Postat

Kör hårt! 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.