Jump to content
Annons

Krokodilbrottaren Steve Irwin är död


Christofer

Recommended Posts

Steve Irwin, känd från tv-programmet "Crocodile Hunter" omkom i en olycka utanför Australiens nordöstra kust i dag.

Steve Irwin, välkänd miljökämpe och programledare, har blivit stucken av en stingrocka under en undervattenfilmning vid Stora barriärrevet uppger BBC.

- Han dog sannolikt av ett hjärtstillestånd orsakat av skadan, sade Steve Edmondson, lokal dykinstruktör, till Reuters.

Han blev 44 år. Tillsammans med hustrun Terri Irwin har han en åttaårig dotter och en tvåårig son.

:rolleyes:😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Spån som han som riskerar sitt barns liv ger jag inte ett skit för...

EDIT: Jag kanske var lite hård där då jag inte är jätteinsatt i den där situationen men jag blir bara trött på personer som ska/skulle va så himla "daring"...

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen sant? någon gång för ett par år sedan hävdade många att han blivit uppäten av en krokodil, men det var bara ljug...

Edit: darn, kollade fler källor nu... det är sant... Crikey... :rolleyes:

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Var i hans Park när jag reste runt i Australien...

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

En nästan kultförklarad tv-personlighet har gått bort. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

God Bless his soul!

Jag kan tyvärr inte förstå människor som tar några som helst risker överhuvudtaget.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Steve Irwin, känd från tv-programmet "Crocodile Hunter" omkom i en olycka...

Vadå olycka? Det var det dummaste jag hört.

- Crikey, jag hoppar från balkongen på fjärde våningen. Åhhh nej jag bröt båda mina ben vilken "olycka"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Det var inte en giftig stingrocka enligt tidningen, utan taggen med hullingar gick rakt in i hjärtat.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

såg arkivbilder på svt från ngn slags föreställning där han höll sin enmånad gamla son med ena armen o matade krokodiler med den andra armen.. på ett avstånd av säkra 10-15 dm

😆

jag tycker han var en knäppis!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Det var inte en giftig stingrocka enligt tidningen, utan taggen med hullingar gick rakt in i hjärtat.

Jag vet inte heller exakt vad det var för rocka som dödade honom, men större rockor har ett knivskarpt blad med hullingar (Stort som en morakniv) som dom kan använda med otrolig precition...

Jag har själv varit otroligt nära att bli träffad av en "blackspotted stingray" (vet inte vad den heter på svenska) utanför Lombook i Indonesien...

Dom är verkligen imponerande...

Jag kan tycka att Steve Irwin var kul att titta på, men han var ju en vettvilling...

Det är givetvis tråkigt, men dock ej förvånande att han gick till dom sälla jazzmarkerna...

Som farsa skulle jag aldrig sätta mej i den situationen som han gjorde flertalet ggr... 😆

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Det var inte en giftig stingrocka enligt tidningen, utan taggen med hullingar gick rakt in i hjärtat.

jaså, då har vi läst olika tidningar. Det jag läste var att det var ett svagt gift från rockan som utlöste en hjärtattack, men det kan naturligtvis vara fel. I vanliga fall är giftet gansak ofarligt för människor, men som sagt direkt i hjärtat är det ingen höjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Det var inte en giftig stingrocka enligt tidningen, utan taggen med hullingar gick rakt in i hjärtat.

jaså, då har vi läst olika tidningar. Det jag läste var att det var ett svagt gift från rockan som utlöste en hjärtattack, men det kan naturligtvis vara fel. I vanliga fall är giftet gansak ofarligt för människor, men som sagt direkt i hjärtat är det ingen höjdare.

det är nog en konspiration!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Det var inte en giftig stingrocka enligt tidningen, utan taggen med hullingar gick rakt in i hjärtat.

jaså, då har vi läst olika tidningar. Det jag läste var att det var ett svagt gift från rockan som utlöste en hjärtattack, men det kan naturligtvis vara fel. I vanliga fall är giftet gansak ofarligt för människor, men som sagt direkt i hjärtat är det ingen höjdare.

det är nog en konspiration!

😛 Ja, det var det nog... Det var säkert en sådan där... överrock a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortsett från alla billiga ordvitsar som man kan komma på så tycker jag också att han var en speciell typ. Hans entusiasm som sagt var var både irriterande samtidigt som den var på något underligt sätt smittande. Synd att han skulle dö så och inte av hög ålder. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dödad av stingrocka? Visste inte ens att de var dödliga, och de har jag själv lekt med när jag dök i stora barriärrevet.

injecerat direkt i hjärtat är även det svagaste giftet livsfarligt... tydligen hade han extrem otur helt enkelt, men visst blev det en snygg sorti. Precis som Göran Kropp.

Det var inte en giftig stingrocka enligt tidningen, utan taggen med hullingar gick rakt in i hjärtat.

jaså, då har vi läst olika tidningar. Det jag läste var att det var ett svagt gift från rockan som utlöste en hjärtattack, men det kan naturligtvis vara fel. I vanliga fall är giftet gansak ofarligt för människor, men som sagt direkt i hjärtat är det ingen höjdare.

det är nog en konspiration!

😳 Ja, det var det nog... Det var säkert en sådan där... överrock a.

😮😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stingrockan är giftig, men inte itllräckligt giftig för att döda en människa, problemet var i detta fallet att rockans svans punkterade hjärtat... fast det kan man ändå kalla för "hjärtattack"... från rockans håll, alltså... Hursomhelst, en sorglig historia, då en människa som gjort så mycket för djuren och dess överlevnad gått bort. Visste ni om att han köpte lös stora markområden i Australien för att rädda hotade djur?...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stingrockan är giftig, men inte itllräckligt giftig för att döda en människa, problemet var i detta fallet att rockans svans punkterade hjärtat... fast det kan man ändå kalla för "hjärtattack"... från rockans håll, alltså... Hursomhelst, en sorglig historia, då en människa som gjort så mycket för djuren och dess överlevnad gått bort. Visste ni om att han köpte lös stora markområden i Australien för att rädda hotade djur?...

jisses.. mycket man inte vet om folk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...