Jump to content
Annons

Fulaste sättet att avsluta ett album?


D Vibe

Recommended Posts

Hur skulle ni vilja avsluta ett album på så fult sätt som möjligt?

Exempel:

"Åh fan, där dog mixerbordet.. jaha.."

Prettoexempel:

"Skänk mig ett knippe kompressorer,

och vira in mig i dina insertkablar,

älskling"

Exempel:

"Vi har verkligen jobbat på ackord vid inspelningen av det här albumet, höhöhö"

Exempel:

".. äsch."

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det måste vara att framställa ett öronskärande farligt ljud, helt oväntat.

:rolleyes:

:musik

Pjae, iofs skulle man kunna mastra skivan ett par decibel under 0db för att sedan i slutet trycka upp den på max 😕 .. det får nog folk att hoppa till lite iochmed att man troligtvis höjer volymen för att kompensera den låga nivån 😕

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Rätt fult om ett telefonsamtal råkar komma med.

Eller en som råkar skita eller rapa.

På brorsans låt kom en telefonsignal med och på min låt kom min nysning med.

Intressant.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Sedan skulle det vara rätt dpligt/kul om mickarna va på. Så man hörde när de plockade ihop instrument och snackade lite. Hehe så amatörmässigt.

Nej, riktigt proffsigt faktiskt.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

30 min applåder

Haha, ja, det skulle säkert finnas folk som skulle sitta och lyssna genom hela applåden bara för att höra om det finns något mer.. vilket det naturligtvis inte ska göra =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara låta det vara tyst i typ en halvtimme efter sista låten, folk skulle sitta och vänta på en bonuslåt som aldrig kommer. Sen är ju ett kazoo-solo-maraton aldrig fel...

Kazoo-solo vore ju det BÄSTA sättet att avsluta en skiva på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att det var en Queen-platta som hade ljud ända in till de glesa spåren längst in på vinylen. Det blev extremt fult, eftersom den automagiska armlyftningen klipper av ljudet tvärt om man har en sådan grammofon - men tanken var samtidigt ganska häftig eftersom musiken fortsätter i det oändliga om armen inte lyfts - förutom att det blir ett litet hack någon gång i sekunden, när nålen hoppar vid slutet av spåret.

Sådant är lite svårt att göra på CD... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan skulle det vara rätt dpligt/kul om mickarna va på. Så man hörde när de plockade ihop instrument och snackade lite. Hehe så amatörmässigt.

Lite så gör A.C.T i slutet på skivan "Imaginary Friends". Man hör t o m hur de pratar lite skånska, det uppskattas alltid...

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång när jag var i studion med något hiphop projekt så hade vi lite tid kvar på fredagen så jag greppade snabbt en gitarr och spelade in en improviserad punklåt, lade trummor väldigt snabb, skall tillägas att jag totalt saknar taktkänsla och sen lade vi skrik på det. Tada, väldigt amatörmässigt, barnsligt och fasligt kul.

Så abrupt byta musikstil på sista låt kan bli en vinnare. specielt om någon större gjorde det, skulle vara skönt att höra brolle jr göra en 80tals heavy metal låt eller arvingarna prova sig på techno.

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...