D Vibe Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Hur skulle ni vilja avsluta ett album på så fult sätt som möjligt? Exempel: "Åh fan, där dog mixerbordet.. jaha.." Prettoexempel: "Skänk mig ett knippe kompressorer, och vira in mig i dina insertkablar, älskling" Exempel: "Vi har verkligen jobbat på ackord vid inspelningen av det här albumet, höhöhö" Exempel: ".. äsch."
Fidden Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Ett 10 sekunders spår med stämsång där alla sjunger "sluuuuut" alt. "the eeeend". eller öh... ungefär som inför extraspåren på cardigans skiva med andra ord... hm, det var ju nytänkande av mig.
Tilly Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 låsa sista låten fylla ut dom sista minuterna på skivan och sen i slutet komma med en bonuslåt! då hade alla fått spolafram dit varje gång 😆
musik (oregistrerad) Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Det måste vara att framställa ett öronskärande farligt ljud, helt oväntat. 😆 :musik
D Vibe Postat 4 september 2006 Trådstartare Postat 4 september 2006 Det måste vara att framställa ett öronskärande farligt ljud, helt oväntat. :musik Pjae, iofs skulle man kunna mastra skivan ett par decibel under 0db för att sedan i slutet trycka upp den på max 😕 .. det får nog folk att hoppa till lite iochmed att man troligtvis höjer volymen för att kompensera den låga nivån 😕 /Daniel
MusicGene Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 göra (fejk)hack i skivan så det låter som att slutet inte finns med 😉
musik (oregistrerad) Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Att inte fylla skivan med någonting? Bara tystnad... 😉
Eternal Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Rätt fult om ett telefonsamtal råkar komma med. Eller en som råkar skita eller rapa.
musik (oregistrerad) Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Rätt fult om ett telefonsamtal råkar komma med. Eller en som råkar skita eller rapa. På brorsans låt kom en telefonsignal med och på min låt kom min nysning med. Intressant. 😉
browno Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Bara låta det vara tyst i typ en halvtimme efter sista låten, folk skulle sitta och vänta på en bonuslåt som aldrig kommer. Sen är ju ett kazoo-solo-maraton aldrig fel...
D Vibe Postat 5 september 2006 Trådstartare Postat 5 september 2006 Man skulle kunna ha en talsyntes som talar vilka som arbetat med plattan och vad .. och kanske några hälsningar och tack m.m. 🙂 /Daniel
Fidden Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Man skulle kunna ha en talsyntes som talar vilka som arbetat med plattan och vad .. och kanske några hälsningar och tack m.m. 🙂 /Daniel haha, det vore ju asfett! Jag vill verkligen ha en talsyntes...
Eternal Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Sedan skulle det vara rätt dpligt/kul om mickarna va på. Så man hörde när de plockade ihop instrument och snackade lite. Hehe så amatörmässigt.
Bone Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Att inte fylla skivan med någonting? Bara tystnad... 😛 John Cage 4:33. Fast då var det ju artsy och inte fult.
musik (oregistrerad) Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Sedan skulle det vara rätt dpligt/kul om mickarna va på. Så man hörde när de plockade ihop instrument och snackade lite. Hehe så amatörmässigt. Nej, riktigt proffsigt faktiskt. 😳
Pico Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Hela skivan igen, fast baklänges. Mja, eller ett sånt där tillbakaspolningsljud... sen börjar det om från början igen. 😏
Vallhagen Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 Eller så kan man ju vara lite helvild och sluta med ett C#m. oooooo va rolit
ThomasJ Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 tror att Vi har verkligen jobbat på ackord vid inspelningen av det här albumet, höhöhö" vinner:D
ThomasJ Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 låsa sista låten fylla ut dom sista minuterna på skivan och sen i slutet komma med en bonuslåt! då hade alla fått spolafram dit varje gång 😛 det har väl hänt ett antal gånger ?
D Vibe Postat 7 september 2006 Trådstartare Postat 7 september 2006 30 min applåder Haha, ja, det skulle säkert finnas folk som skulle sitta och lyssna genom hela applåden bara för att höra om det finns något mer.. vilket det naturligtvis inte ska göra =)
Eternal Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Sedan skulle det vara rätt dpligt/kul om mickarna va på. Så man hörde när de plockade ihop instrument och snackade lite. Hehe så amatörmässigt. Nej, riktigt proffsigt faktiskt. 😄 post?
Jejje Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Bara låta det vara tyst i typ en halvtimme efter sista låten, folk skulle sitta och vänta på en bonuslåt som aldrig kommer. Sen är ju ett kazoo-solo-maraton aldrig fel... Kazoo-solo vore ju det BÄSTA sättet att avsluta en skiva på 🙂
Frekvens Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 På en Ludacris skiva finns det ett "skit" som börjar med en röst som säger "a black man struggle", sen hör man någon som kämpar, och sen hör man "bluuuumps" "blump" .. o sen spolar någon en toalett... d e väl moget?
Claes Holmerup Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Jag har för mig att det var en Queen-platta som hade ljud ända in till de glesa spåren längst in på vinylen. Det blev extremt fult, eftersom den automagiska armlyftningen klipper av ljudet tvärt om man har en sådan grammofon - men tanken var samtidigt ganska häftig eftersom musiken fortsätter i det oändliga om armen inte lyfts - förutom att det blir ett litet hack någon gång i sekunden, när nålen hoppar vid slutet av spåret. Sådant är lite svårt att göra på CD... 😉
floaty Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Sedan skulle det vara rätt dpligt/kul om mickarna va på. Så man hörde när de plockade ihop instrument och snackade lite. Hehe så amatörmässigt. Lite så gör A.C.T i slutet på skivan "Imaginary Friends". Man hör t o m hur de pratar lite skånska, det uppskattas alltid...
Desecrated Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 (redigerat) En gång när jag var i studion med något hiphop projekt så hade vi lite tid kvar på fredagen så jag greppade snabbt en gitarr och spelade in en improviserad punklåt, lade trummor väldigt snabb, skall tillägas att jag totalt saknar taktkänsla och sen lade vi skrik på det. Tada, väldigt amatörmässigt, barnsligt och fasligt kul. Så abrupt byta musikstil på sista låt kan bli en vinnare. specielt om någon större gjorde det, skulle vara skönt att höra brolle jr göra en 80tals heavy metal låt eller arvingarna prova sig på techno. Redigerat 8 september 2006 av Desecrated
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.