Jump to content
Annons

Miljöpartiets oväntade affischering


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Miljöpartiet måste med sin valslogan mena att Sverige INTE ska ta emot några fler asylsökande! Det är det enda sätt jag kan förstå den på. Den lyder nämligen:

Asylsökande ska inte behöva gömma sig i Sverige. Det kan de väl göra hemma. Eller?

😄

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag gillar dem. Kommer antagligen rösta på MP.

Gjorde ett test på ungtval.se och det visade sig att jag var väldigt vänster. Jag hade 78% på MP, 78% på V, 77% på S. Det jag hade lägst på var moderaterna som bara hade 19%. 😛

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Alltså... antagligen menar de ju tvärtom. Men det är nog inte särskilt många människor som förstår det!!

Jag läste resten av deras provocerande ironiska valaffischers texter på deras hemsida. Det är likadant med dem.

Allans son: Jag tror jag ska göra det där testet jag också. Ovanligt svårt att rösta i år.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte svårt alls, tycker jag.

De som sitter vid makten nu, har ju trots högkonjunktur och trots att de har suttit så länge som de har gjort och därmed haft alla chanser att utforma politiken som de har velat, misslyckats på alla möjliga fronter som de påstår att de värnar om... 😆 Till på köpet driver politiken företag bort från Sverige på grund av att kostnaderna blir för höga här hemma - med ökande arbetslöshet som följd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Miljöpartiet måste med sin valslogan mena att Sverige INTE ska ta emot några fler asylsökande! Det är det enda sätt jag kan förstå den på. Den lyder nämligen:

Asylsökande ska inte behöva gömma sig i Sverige. Det kan de väl göra hemma. Eller?

😆

😄

Jo, deras texter är sarkastiska. Nej, inte alla förstår dem.

Tog mig också ett tag innan jag förstod homoäktenskapsaffischen som de har.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hej!

Miljöpartiet måste med sin valslogan mena att Sverige INTE ska ta emot några fler asylsökande! Det är det enda sätt jag kan förstå den på. Den lyder nämligen:

Asylsökande ska inte behöva gömma sig i Sverige. Det kan de väl göra hemma. Eller?

:rolleyes:

😕

Jo, deras texter är sarkastiska. Nej, inte alla förstår dem.

Tog mig också ett tag innan jag förstod homoäktenskapsaffischen som de har.

Därför menar jag att deras valkampanj kommer att bli helt missförstådd!! Men frågan är om de inte kalkylerat med det och därmed kommer att TJÄNA på det! Det är vad jag tror. Det är ju s.a.s. fler som är motståndare än anhängare av Miljöpartiet.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte svårt alls, tycker jag.

De som sitter vid makten nu, har ju trots högkonjunktur och trots att de har suttit så länge som de har gjort och därmed haft alla chanser att utforma politiken som de har velat, misslyckats på alla möjliga fronter som de påstår att de värnar om... :rolleyes: Till på köpet driver politiken företag bort från Sverige på grund av att kostnaderna blir för höga här hemma - med ökande arbetslöshet som följd...

Problemet är iofs att det spelar ingen roll hur låg skatt vi har här sålänge vi som arbetar vill ha så hög lön som vi har. Vi kommer aldrig kunna konkurrera med våra moderna slavländer, d.v.s. de som jobbar för korvören..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Till på köpet driver politiken företag bort från Sverige på grund av att kostnaderna blir för höga här hemma - med ökande arbetslöshet som följd...

Jag hörde på P1 att skälet till varför företag flyttar är för att det infacto ÄR BILLIGT för företag att flytta ut företagen. Till skillnad från många länder så kostar det ingenting för företag att att flytta verksamheten utomlands. I andra länder har företagen ganska stort ansvar för arbetarna när de flyttar. Det kostar väldigt mycket att flytta ifrån där. Det skulle alltså vara FÖR BILLIGT att flytta företaget från sverige. Reglerna är alltså för slappa. Det senaste exemplet är ett företag som flyttar för att energin är för dyr. Elmarknaden som ju är avreglerad. Så bra funkar den fria marknaden tydligen....

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Till på köpet driver politiken företag bort från Sverige på grund av att kostnaderna blir för höga här hemma - med ökande arbetslöshet som följd...

Jag hörde på P1 att skälet till varför företag flyttar är för att det infacto ÄR BILLIGT för företag att flytta ut företagen. Till skillnad från många länder så kostar det ingenting för företag att att flytta verksamheten utomlands. I andra länder har företagen ganska stort ansvar för arbetarna när de flyttar. Det kostar väldigt mycket att flytta ifrån där. Det skulle alltså vara FÖR BILLIGT att flytta företaget från sverige. Reglerna är alltså för slappa. Det sista exemplet är ett företag som flyttar för att energin är för dyr. Elmarknaden som ju är avreglerad. Så bra funkar den fria marknaden tydligen....

/ Mikke

Man flyttar elintensiv industri på grund av att MP har lyckats driva upp energiskatterna till vansinniga nivåer. Hade det inneburit höga kostnader att flytta ut, så hade de i stället tvingats lägga ner verksamheten - och det blir ju samma effekt, eftersom lika många jobb försvinner från Sverige oavsett om de flyttar ut eller om de lägger ner. Åter igen så drabbas alltså vanliga människor med normala inkomster av de höga skatterna i vårt land... :rolleyes:

Det är spännande i sammanhanget, när Persson säger på nyheterna att man ska ordna en lösning så att jobben inte försvinner på det aktuella företaget. Det innebär alltså att man ska göra ett undantag för just detta företag så att de får lägre skatt på elen. Vad innebär det? Jo - en osund konkurrenssituation eftersom deras konkurrenter har högre kostnader för sin el på grund av dessa subventioner. Hur många undantag ska behövas egentligen? Är det då inte bättre att sätta en rimligare nivå på skatteuttaget generellt? Redan i dag har ju industrin lägre skatt på el, än vi privatpersoner - och ändå är det vissa pappersbruk som överväger att börja producera sin egen energi eftersom det blir billigare. De riktigt stora kan ha råd med sådana desperata åtgärder - men de mindre företagen har ingen möjlighet alls till sådant, utan tvingas flytta eller lägga ner när det blir för dyrt och verksamheten helt enkelt inte går runt...

Avregleringen av elmarknaden har definitivt inte fungerat som den borde, eftersom det bara finns några få, stora leverantörer och de flesta som man kan byta till, är bara återförsäljare för dessa stora bolags el och producerar ingen el själva. Att skatterna har höjts till sanslösa nivåer, har inte heller hjälpt till - och man undrar vad som egentligen händer, när det statliga Vattenfall har enorma vinster så att de köper kolkraftverk i utlandet och dessutom höjer priserna...

Att fungerande kärnkraftverk stängs innan de behöver stängas av säkerhetsskäl - innan det finns hållbara alternativ (i strid mot folkomröstningen som hölls om kärnkraften...) - är en annan bidragande orsak, eftersom vi nu tvingas importera smutsig energi från utlandet för att klara vår elförsörjning i stället för att producera tillräckligt själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregleringen av elmarknaden har definitivt inte fungerat som den borde, eftersom det bara finns några få, stora leverantörer och de flesta som man kan byta till, är bara återförsäljare för dessa stora bolags el och producerar ingen el själva.

Sant så sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar dem. Kommer antagligen rösta på MP.

Gjorde ett test på ungtval.se och det visade sig att jag var väldigt vänster. Jag hade 78% på MP, 78% på V, 77% på S. Det jag hade lägst på var moderaterna som bara hade 19%. 😕

Om du är vänster varför skall du då rösta på MP?

MP är i vissa frågor extremt vänster för att i andra frågor vara extremt höger.

Det bästa vore om de åkte ur riksdagen, finns inget parti i svensk historia som saborterat svergie så hårt som mp gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik: du tror inte att du underskattar folk i allmänhet? jag har aldrig stött på nån som misstolkat dedär affischerna. visst, det tar en stund för vissa att förstå dem, men det tycker jag bara är bra för det får dem att tänka till lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Miljöpartiet har ca trehundra FÄRRE medlemmar än Piratpartiet. Deras inflytande på nuvarande regering speglar knapppast detta. Fin demokrati.

Säga vad man vill om MP, men de driver åtminsone inte (som PP) bara en enda fråga in absurdum, utan har en ganska komplett (om än orealistisk) politik. Att de sedan har fått orimligt mycket att säga till om, beror ju på att Persson har en minoritetsregering där han måste kohandla med de två andra vänsterpartierna hela tiden och måste gå med på deras huvudlösa idéer för att de i sin tur ska tacka genom att rösta för någon av hans idéer...

Väljarna har alltså inte en aning om vilken politik de röstar på om de röstar röd/grönt. Alliansen är inte överens om allting, men de har i alla fall väldigt mycket mer gemensamt än vänsterpartierna och har ambitionen att skapa möjlighet att fler ska kunna få jobb - och därför är det ett bättre val att rösta på ett av allianspartierna, enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...