Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ett problem som började nu när jag skulle starta med mixningen av ett projekt. Använder Waves plugins för EQ,Comp,Gate och Reverb. Men när jag ska lägga en EQ på ett spår så bara det brusar till i hela låten. Och när jag tar bort den så spelar låten igen. Det jag konstaterade också var att CPU mätaren hoppade i höjden när jag gjorde detta.

Sen en annan fråga. Använder EZDrummer till trummorna. Ska det ta 5-10 minuter att ladda upp trumljuden? Finns en MB mätare i EZDrummer som måste komma upp till 513MB innan alla ljud spelas upp. Någon som vet hur dessa problem kan lösas?

Har ju nästan precis köpt en ny dator,så det verkar konstigt om det skulle behöva uppgraderas???

Tacksam för hjälp!

Redigerat av Newsec
Annons
Postat

Pentium 4 3,2Ghz & 2Gb i Ram. Testade även med 3Gb i Ram,men EZDrummer problemet kvarstod... Det andra problemet med EQ testade jag mig vidare på idag. Och nu märkte jag att det fungerade att sätta EQ i ett annat prjekt. (En helt annan låt)???

Postat

Hej,

Det låter som om Du kör din host i 24 bit, 48 MhZ.

EZ jobbar i 16 bit, 44,1 Mhz. Ställ om sample raten för ditt

projekt så bör EZ ladda på halvminuten och ta en bit över

200 MB i RAM.

Att ställa om sample raten bör i princip inte påverka kvaliten

på ditt projekt på ett hörbart sätt.

Det finns information om detta på Toontracks support forum

som du som registrerad användare bör ha tillgång till via

ditt användarkonto.

Bästa,

Andreas/Toontrack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.