Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

När jag ändå har igång en diskussion om register så tänkte jag passa på att starta en om hur man tillämpar de förmågor man har. Har gått hos sångpedagog lite till och från i lite mer än ett halvår nu, och har "Stora sångguiden" av Daniel Zangger Borch (tror det stavas så). Har däremot fått en massa tips om Melissa Cross och "Zen of Screaming". Jag tänkte bara reda ut vad det egentligen är för bok? Någon som har den? Låter som om det är growl man ska lära sig, och det har jag inga planer på.

Mvh Kristoffer

Annons
Postat

Det är verkligen inget att rekommendera. DVD'n består till större delen av intervjuer med hennes elever som en efter en konstaterar gång på gång att hon är jättebra. Wee, försök sälja den till mig efter att jag redan skaffat den.

Som titeln antyder så är den gjord för "skrikare" men jag tycker att hennes sångtips ändå är shyssta. Allmänna råd om att hålla käften när man skrikigt, inte försöka låta som någon annan, inte försöka överrösta resten av bandet bara för att man inte hör sig själv och så vidare. Själva skrikdelen är på typ en minut och hon säger "låt som en katt, låt som en hund" och sen är det klart.

Standard uppvärmningsövningar där hon tar ackord ton för ton på pianot och man får humma med på olika sätt. Inget banbrytande. Vettefan varför den blivit så poppis.

bogii (oregistrerad)
Postat

håller med, jag kollade igenom dvdn för ett tag sen och det kändes mest som den bestod av tjat å reklam över hur himmla bra hon var som sånglärare, pfahhh, nej det var ingen höjdare.... inget värt å betala för. 😕

Postat

hehe... okej. Låter inte som om den är värd pengarna alltså

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.