Jump to content
Annons

Recommended Posts

Grr (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har försökt förstå mig på hur man använder FL, men antingen är jag dum eller så har jag bara inte försökt tillräckligt.

Jag förstår det hela grundläggande upplägget, men jag skulle tex vilja sampla lite gitarriff som jag gjort och och även sampla andra inspelade ljud.

Finns det ingen skola för Fl som man kan gå?? typ nån kurs eller nått..?? Det är ingen som bor i Gbg som vill tjäna en lite extra slant på att agera som lärare och lära ut allt som går att lära om FL. Det verkar ju vara ett grymt program med kapacitet att göra rätt mycket om man lyssnar på de färdiga loopsen som finns med.

Eller finns det kanske nån bra hemsida som beskriver hur man gör?

Jag har försökt med tutorials:en men tycker inte att de visar speciellt mycket.

/David

Annons
Postat
Hej!

Har försökt förstå mig på hur man använder FL, men antingen är jag dum eller så har jag bara inte försökt tillräckligt.

Jag förstår det hela grundläggande upplägget, men jag skulle tex vilja sampla lite gitarriff som jag gjort och och även sampla andra inspelade ljud.

Finns det ingen skola för Fl som man kan gå?? typ nån kurs eller nått..?? Det är ingen som bor i Gbg som vill tjäna en lite extra slant på att agera som lärare och lära ut allt som går att lära om FL. Det verkar ju vara ett grymt program med kapacitet att göra rätt mycket om man lyssnar på de färdiga loopsen som finns med.

Eller finns det kanske nån bra hemsida som beskriver hur man gör?

Jag har försökt med tutorials:en men tycker inte att de visar speciellt mycket.

/David

hej jag heter calle och jag är alkoholist... oj sry.. fel forum...

nää men ärlit talat så hjälper jag dej gärna... bor i kungsbacka och kan ta mej in till gbg utan probs... har till o me semester nu så säg te om du ska ha hjälp!

Grr (oregistrerad)
Postat

Jamänn! det låter ju bra, Fast jag är rätt upptagen några veckor framöver, ska till Turkiet en vecka och sola & bada, sen är det ju Freakguitarcamp som man självklart inte får missa om man är en gitarrnörd som jag 😆, men sen så vore det grymt bra.. Jag behöver verkligen nån som visar mig hur det funkar för det är så drygt att försöka läsa sig till allting.

Har du några låtar som du gjort som man kan få höra?

Postat
Jamänn! det låter ju bra, Fast jag är rätt upptagen några veckor framöver, ska till Turkiet en vecka och sola & bada, sen är det ju Freakguitarcamp som man självklart inte får missa om man är en gitarrnörd som jag 😆, men sen så vore det grymt bra.. Jag behöver verkligen nån som visar mig hur det funkar för det är så drygt att försöka läsa sig till allting.

Har du några låtar som du gjort som man kan få höra?

aah.. okay..

nåra låtar? :rolleyes:

tja.. sök under demo-forumet på trådar skapade av mej kanske du hittar nåt... mest trance o sånt bögit för mej dock... lite housiga beats o filmmusik kommer dock fram under nattens mörkaste timmar..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.