Jump to content
Annons

Sanningen

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Kom på den här bara måste posta den det är en dikt som en polare har skrivit musiksatt av mig. En hemlig historia minsann :rolleyes: fast lite häftig slut på dikten tycker jag allt att det är. Undrar just vad det betyder som han slutar med, det låter starkt och coolt på nåt sätt.

Göran

Diktnamn: Sanningen

ARTIST/GRUPP: Christer A text, Burnin Sven musik

GENRE: Alternativ poesi med lätta inslag av ja tolka själv

LÅTLÄNGD: ca. 3 min

KOMPOSITÖR: som ovan

PRODUCENT: Burnin Sven

EV. MEDVERKANDE: som ovan

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: ca. 3 meg

STATUS: Färdig demo (

LÅTLÄNK:

Sanningen

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1633080&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1633080&q=hi

Annons
Postat

Ska höra med upphovsmannen fast jag undrar tror han är lite återhållsam med att publicera texter på print vill nog ge ut en diktsamling så småningom. Det är en häftig kille, dyslektiker men struntar i det och skriver ändå det tycker jag är lite så där smått fantastiskt. Men vi tackar båda två.

Göran

Postat
Skön dikt, fast jag inte håller med om allt. Sen så låter det hela som en propagandafilm från 70, tidigt 80 tal. Inget ont menat men bara det ger lite gastkramande vibbar...

Men det kanske är poängen, vad vet jag!

Hur som haver, kul med lite annat än bara trance här på forumet 😎

Ja kanske det 🙂 har faktiskt ingen koll men jag tror det handlar ganska mycket om missnöje med hur världen ser ut. Kort sagt sanningen på tre minuter typ 😆 .

Tackar från oss båda.

Göran och Krister

Postat
Skön dikt, fast jag inte håller med om allt. Sen så låter det hela som en propagandafilm från 70, tidigt 80 tal. Inget ont menat men bara det ger lite gastkramande vibbar...

Hur som haver, kul med lite annat än bara trance här på forumet 😳

Ja kanske det 😄 har faktiskt ingen koll men jag tror det handlar ganska mycket om missnöje med hur världen ser ut. Kort sagt sanningen på tre minuter typ 😄 .

Tackar från oss båda.

Göran och Krister

det var så lite så,

o va inte rädda för att berätta "sanningen", det är så få som verkar se den...

Postat (redigerat)

Tyckte det lät lite läskigt! Blev nästan lite skraj! 😳

😄

Redigerat av Jejje
Postat

Hur som haver, kul med lite annat än bara trance här på forumet 😱

Ja kanske det 😄 har faktiskt ingen koll men jag tror det handlar ganska mycket om missnöje med hur världen ser ut. Kort sagt sanningen på tre minuter typ 😆 .

Tackar från oss båda.

Göran och Krister

det var så lite så,

o va inte rädda för att berätta "sanningen", det är så få som verkar se den...

Nä för fan Freddan vi kör på, nån gång måste den ju komma fram 😛 . Och Jejje ja fan det kan vara läskigt ibland 😄 när det rullar på utan att man märker nåt 😄 . Bara skojar lite har nån pils eller så innanför västen. Lustigt att det blir så lätt att skoja då 😄😄 hur kommer det sig nån som vet 😄😄 . Ha det riktigt bra och a super totally non excluding peace on you all 😄😄 från Sya.

Göran

Postat (redigerat)
Nä för fan Freddan vi kör på, nån gång måste den ju komma fram 😄 . Och Jejje ja fan det kan vara läskigt ibland 😄 när det rullar på utan att man märker nåt 😄 . Bara skojar lite har nån pils eller så innanför västen. Lustigt att det blir så lätt att skoja då 😄  😄  hur kommer det sig nån som vet 😄  😄 . Ha det riktigt bra och a super totally non excluding peace on you all 😄  😄 från Sya.

Göran

haha, mycket kärlek i det inlägget... (och öl?)

läskig musiksatt dikt... 😱

Redigerat av floaty
Postat (redigerat)

Onekligen ovanligt. Mycket intressant måste jag säga. Ganska obehagligt, men fascinerande. Kan man tänka sig sång på dikten?

Vill förtydliga lite grann

Som det är nu pratar poeten sin dikt och det hörs bakgrundsmusik, som en illustration. Skulle vilja integrera detta bättre. Antingen att poeten sjungpratar låten efter rytmen, Eller så att du klipper upp hans röst till musikens rytm. Lite hip-hop feeling men inte så avancerad. Ett förslag.

Redigerat av Tokai
Postat (redigerat)

Nä för fan Freddan vi kör på, nån gång måste den ju komma fram 🙂 . Och Jejje ja fan det kan vara läskigt ibland 😄 när det rullar på utan att man märker nåt 🙂 . Bara skojar lite har nån pils eller så innanför västen. Lustigt att det blir så lätt att skoja då 😄  😄  hur kommer det sig nån som vet 😄  😄 . Ha det riktigt bra och a super totally non excluding peace on you all 😄  😄 från Sya.

Göran

haha, mycket kärlek i det inlägget... (och öl?)

läskig musiksatt dikt... 😄

Javisst ser du floaty och sen blev jag förkyld (efter bärsen) synden straffar sig själv snoken rinner som niagarafallet. Får åka och köpa ekonomipack med näsdukar imorn.

Tackar ska du ha Tokai fick göra den här lite på nåder så det vet i sjutton om man får pilla mer med det. Han är lite noga med sina grejer den gode mannen. Men du har helt rätt i allt du säger och din idé skulle kunna bli jäkligt häftigt. Det är bara det att rytmik inte är hans starka sida så det skulle bli helt fritt är jag rädd för. Jag har klippt ganska mycket i det här bara för att få till det så det skulle finnas nån slags liten antydan till synk i det. Naivism är det väl närmast att betrakta som skulle jag tro.

Lovar att jag kommer och lyssnar lite på era låtar är sjuk nu så jag pallar inte för tillfället.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Tycker musiken verkligen förstärker textens budskap som var mörkt 😉 .

Bra jobbat helt enkelt.

Är lite inne på tokai's förslag men tycker låten skulle avslutas med någon sångmelodin som sedan kort efter fade'as(kan man skriva så?) ut...

Idag blåser det 😄 , det är därför jag är uppe så tidigt 😎

Postat

Tjena Stajo håll i dig därute på brädan 🙂 tack ska du ha det var skoj att gillar den. Pust fortfarande förkyld skalle som en bikupa fan det tar aldrig slut tror jag sov två timmare max i natt. Får väl på Krister och se vad han säger men som sagt det kan bli lite knorr.

Göran

Postat

Nej, inte skall man ha texten utskriven till detta. Detta är väl ord som skall höras, inte läsas. Gör man på detta sätt så vill man väl skapa en känsla hos lyssnaren, med utskrift av texten till blir det lätt att lyssnaren istället intellektuellt analyserar orden. Ord som nu känns istället.

Upplägget är rätt klockrent tycker jag. Med mer sång eller mer integrering av ord och musik skulle den nu ganska dramatiska effekten minska tror jag.

As usual bra jobbat Göran! Kul att se hur du vigt och obesvärat svingar dig mellan olika uttrycksformer. Fortsätt så.

/Mats

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Skulle vilja integrera detta bättre. Antingen att poeten sjungpratar låten efter rytmen, Eller så att du klipper upp hans röst till musikens rytm. Lite hip-hop feeling men inte så avancerad. Ett förslag.

Jag gjorde en liknande grej med en forummedlem för nåt år sen, bifogar filen och hoppas att det kan inspirera.

Jag håller helt klart med Tokai om det han skrev.

För att detta ska bli riktigt intressant så behövs mer rytmik i voxen och en modernare style - lite mer som samtida poetryslammers.

Texten har ett hyfsat innehåll, men det går helt klart att göra mer modernt och tillgängligt.

headphone_poetry_2005.mp3

Postat

Tack Mats och Danny Cort kul att ni gillar den Krister och bugar och bockar. Jag tror nog att det som Krister var ute efter och då även jag när jag gjorde bakgrunden det var nog precis ungefär :rolleyes: som det blev så jag instämmer med Mats till fullo.

Det va en jäkla häftig grej du skickade med Danny Cort skitbra gör mera sånt för sjutton det var riktigt häftigt. Men det känns som en helt annan grej det var inte alls den typen av dramatik som vi sökte då. Men har du lust att göra nått i den stilen till Krister så hör av dig så ska jag fråga jag tror han hänger på. Det skulle vara jäkligt skoj att få höra. Men du får vara beredd på att han har en helt egen rytmik när han läser 😳 . Jag tror han va och kolla in ett poetry slam för jag tipsade honom om det men det blev visst ingen succé jag tror han drog efter ett tag. Han kör sin helt egen grej rakt ut helt fritt efter eget sinne. Nåväl ha det bra ska försöka skriva lite kritik själv så fort jag blir av med den här snorsmetan. Prosit och gonatt.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.