spaceman Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Hallå, Här kommer en liten poplåt från mig. Hållt fingrarna borta från alla synthar under en hel vecka (helt otroligt). Dessutom har jag gort text och försökt att sjunga (jag vet att jag inte kan sjunga). Eftersom detta sätt att spela in är lite nytt för mig så får ni gärna komma med synpunkter/kritik mm mm. LÅTNAMN: Bling-Bling ARTIST: Spaceman GENRE: Popsnöre LÅTLÄNGD: 3:44 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5,13 mb STATUS: Testar nått nytt Bling-Bling: Jag vill måla en tavla Jag vill skriva en bok Jag vill leva med poesin Eller skriva en biografi Bling-Bling Vi lever i en ding-ding värld Bling-Bling Har du glitter i håret jag tror jag är kär Bling-Bling Vi letar efter något någonstans Bling-Bling Får vi alla en andra chans igen igen Men inget är enkelt Det ska vara svårt Har ingen formel Har ingen patent Bling-Bling Vi lever i en ding-ding värld Bling-Bling Allt eller inget nu är det så här Bling-Bling Alla vill ha något gömt i sand Bling-Bling Vi lever i en ding-ding värld Bling-Bling Har du glitter i håret jag tror jag är kär Bling_Bling.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Jag kommenterade en annan låt du gjort. Minns ej vad den hette men kommer ihåg att jag var imponerad av ljudbilden och att låten var bra. Men om detta måste jag säga tvärtom. Ljudbild tråkig. Svårt att ursklija saker inte minst sången. Men inget ljud låter riktigt bra. Arret känns rörigt - eller så är det sounden och spelet? Låten i sig är inte mycket att hoppa och skutta över. Konventionell. Möjligtvis är menat som en skämtlåt men då är den ändå för tråkig. ----- Tråkig bara, tyvärr 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 (redigerat) Tycker inte alls detta låter som skämt! eller är det det? Tycker även att ljudbilden på musiken är helt okej! Däremot tycker jag att sången låter fruktansvärd. Bara en massa reverb och eko å man hör inte texten alls. Kan nog bero på att du själv tycker din sånginsats är sådär!? eller? Gör som jag, låtsas att du kan sjunga och höj sången och ta bort effekterna, eller så låter du någon annan sjunga. Gör om sången helt så kan det nog bli nåt. Redigerat 1 september 2006 av Jejje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 1 september 2006 Trådstartare Dela Postat 1 september 2006 Okej, okej, kanske lika bra att ta bort hela låten... Men visst var det lite ploj över låten. Man kan ju inte vara gravallvarlig när man vet att man sjunger som en kråka och att gitarrer har en annan själ än en synth att spela in. Det var därför jag gjorde låten. Men, eftersom jag vill lära mig nya saker och inspelningsteknik och att jag skulle vilja lära mig mer att sjunga på riktigt utan en massa reverb och delay helst. Jag sjunger som en kråka så va´f-n. Jag vill lära mig något nytt. Man tröttnar på all_that_synths som alla andra ändå håller på med. Så nästa gång så...Jag får låtsas att jag kan sjunga som Olle Ljungström. Nu har jag Melodyne Uno men den är inte lätt att ratta. Och sedan undrar jag var man kan finna Deesser´n i Cubase SL3 ? Finns den bara i SX ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
91:an Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Det är ju sånginsatsen som är den svaga länken. Det räcker inte med att bara skruva upp voymen på sången. Sjung om och ta i mer för komp och sång matchar inte varann. Alternativt ett stillsammare komp. Svajigheten i sången går dessutom att fixa till en hel del i Melodyne. Försök att träffa tonerna så rätt som möjligt vid attacken när du sjunger, nu börjar du som oftast långt nedanför (ibland en oktav nedanför) och snabbt glider upp till rätt ton efter varje gång du andats. Komparret snyggt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokai Postat 2 september 2006 Dela Postat 2 september 2006 Väldigt komprimerat känns det som. Låg sång som sagt. Upp med fanstyget för jävulen! Gillar ekon fast lite mindre typ Lennon/ Elvis -eko. Gitarrerna är bra spelade Cool låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gain Postat 2 september 2006 Dela Postat 2 september 2006 Skippa rymden, höj volymen, sjung ut och lägg upp igen - påt bara 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 2 september 2006 Dela Postat 2 september 2006 Hm... grötigt. Inte så värst bra. Skippa all (nja, nästan iaf) effekt på sången. Jobba på! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.