Jump to content
Annons

Sökes: Mastering plug i Direct X - format

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Hej allihopa!

Söker alltså efter en bra mastering-plugg i d-x format, och ja, jag har redan sökt här.

Något som ni använder eller testat.

Nån som har ett tips eller en länk?

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Hmmm... tog hem demoversionen o installerade.

Startade om, SoundForge hittade inga nya pluggar, installerade igen, installationsprogrammet förklarar att prövotiden gått ut..... 😆

Nån som har nåt annat tips?

Postat (redigerat)

Har ingen aning om vad du menar med mastringsplugg...

..men det finns ju en trevlig multibandskompressor här. Gratis dessutom!

GeneComp3.gif

😆

Redigerat av Grahn
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Mer som Ozone ovan 😄 (tack Linus!)

Ett multiverktyg av det man 'behöver' - mastring är inte min grej, så jag vill ha enkelt, med presets, som låter bra. Sen pillar man ju alltid själv lite grann, eftersom man alltid kan bättre själv.... 😉😆

Postat

GeneComp3.gif

😳

En liten varning för den här gratisplugg serien. De låter för jäkligt illa. I alla situationer. Den verkar bara finnas i VST också.

Postat

GeneComp3.gif

😳

En liten varning för den här gratisplugg serien. De låter för jäkligt illa. I alla situationer. Den verkar bara finnas i VST också.

Jag tycker den låter bra.. 😳

Postat (redigerat)

Det finns ju lite av varje småpluggar som man kan använda i mastringssammanhang också t e x: BBE sonic maximizer http://www.etcetera.co.uk/products/TWV250.shtml

eller db master limiter. http://www.db-audioware.com/dB-L-mastering-limiter-more.htm

Som båda finns i directx

Jag tycker själv att det är smidigt med en plugg som innehåller flera av stegen i själv mastringsprocessen typ T-racks som innehåller bra presets som underlättar om man inte är så mastringssugen

(hmm undrar om det ordet egentligen existerar eller om jag nyss uppfann det? Jag är mastringssugen... smaka på den)

Men om man är förtjust i själva pillandet så går de tju utmärkt att sätta ihop sin egen arsemnal av mastringsredskap.

edit. sedan kom jag plötsligt på att du sagt att du inte gillade att pilla.... borde ta bort hela svaret, men äsch ursäkta ett torsdagstrött egghuvud... 😕

Redigerat av Egghuvud
Postat

GeneComp3.gif

😉

Jag tycker den låter bra.. 🙂

Lagd på en stökig rocklåt så spelar det kanske inte nån större roll. Men det finns gratis vst kompr./limit pluggar som lämnar betydligt mindre distorsion efter sig än Genecomp grejerna. Jag brukar bänktesta pluggar som jag hör skillnad på och konstaterade att den här inte låter riktigt så bra eller ser så bra ut i mätning som en del andra gratispluggar. c3multibandcompressor t.ex från Slim Slow Slider gör ett bättre jobb.

Kikat lite efter freeware Dx pluggar. Det finns ju nästan inget...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.