Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag har kommit på att när jag skickar ex. två gittarrer i mono till en buss i stereo och vill panorera dessa vänster resp. höger så går inte det utan båda stannar kvar i centrum.

Man kan ju fortfarande panorera de enskillda spåren..

Ett packet i mono går ju bara att panorera på bussen så det kan jag ta.

men jag vill ju kunna panorera olika saker och kunna använda bussarna samtidigt!

Varför eller finns det nåt man måste tänka på? (har prövat i sx2.2 och 3)

Redigerat av bergis
Annons
Postat

jag har inte prövat att panna fullt ut utan bara 50% eller så. Måste man köra full panorering för at det skall funka?

Postat

Det är inte så att det är ett monospår som du kar kopierat till två för att sedan panna dessa åt olika håll? För då spelar det ingen roll hur mycket du pannar för det kommer fortfarande att komma från "mitten".

Annars så borde det väl att fungera att panna bara 50% åt varje håll. Det blir mindre brett ljud bara än om du skulle panna 100% åt varje håll.

/H.

Postat

det var ett par veckor sen jag inte fick det att funka.. Prövade nyss igen och det gick ju bra.. Skumt :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.