Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 4


Pazo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,4k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    2266

  • Micke H

    2034

  • Pazo

    1934

  • Christofer

    1150

Postat mest i detta ämne

Men varje gång man uppdaterar MSN får man ju bara mer och mer... SKIT! Det är ju som ett sabla spyware som ligger och sunkar ner datorn.

Nej, tacka vet jag min egen messenger-applikation som jag kodade för några år sen (mest på skoj för att lära mig den win-DLL:en som används för sånt här.) Den var ren och fin den. 😉 Två textfält och en sändknapp, that's it. Den fungerade faktiskt riktigt bra. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varje gång man uppdaterar MSN får man ju bara mer och mer... SKIT! Det är ju som ett sabla spyware som ligger och sunkar ner datorn.

Nej, tacka vet jag min egen messenger-applikation som jag kodade för några år sen (mest på skoj för att lära mig den win-DLL:en som används för sånt här.) Den var ren och fin den. 😉 Två textfält och en sändknapp, that's it. Den fungerade faktiskt riktigt bra. 😆

Eller www.meebo.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varje gång man uppdaterar MSN får man ju bara mer och mer... SKIT! Det är ju som ett sabla spyware som ligger och sunkar ner datorn.

Nej, tacka vet jag min egen messenger-applikation som jag kodade för några år sen (mest på skoj för att lära mig den win-DLL:en som används för sånt här.) Den var ren och fin den. 😉 Två textfält och en sändknapp, that's it. Den fungerade faktiskt riktigt bra. 😆

Eller www.meebo.com

Aha är den som Trillian? Verkar så..

Link to comment
Dela på andra sajter

WINSOCK.DLL hette den visst nu när jag tänker efter. Jag kodade en EXE som kommunicerade med den och som kunde skicka meddelanden till en klient. Det var kul. Testade med en polare. Vad han inte visste var att jag hade utrustat hans klientprogram med en liten rutin som skickade iväg info till min server-applikation. Typ hans datornamn etc. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Grekiska 😆

Ok, du får en översättning:

I ar 1337 n I h4xx3d him!! 😉 Närå.. Jag har experimenterat lite med såna här saker förut, men bara i syfte att förstå hur det funkar. Skapade ett virus en gång som jag planterade på min gammeldator:

*mumsa mumsa* - sa viruset.

*aj aj aj* - sa datorn.

Men det hade aldrig funkat idag. Utvecklingen har gått framåt medan jag inte har orkat lära mig nytt. Kommer inte ihåg så mycket längre.. Synd att jag inte har kvar källkoden. 😛

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Grekiska 😆

Ok, du får en översättning:

I ar 1337 n I h4xx3d him!! 😛 Närå.. Jag har experimenterat lite med såna här saker förut, men bara i syfte att förstå hur det funkar. Skapade ett virus en gång som jag planterade på min gammeldator:

*mumsa mumsa* - sa viruset.

*aj aj aj* - sa datorn.

Men det hade aldrig funkat idag. Utvecklingen har gått framåt medan jag inte har orkat lära mig nytt. Kommer inte ihåg så mycket längre.. Synd att jag inte har kvar källkoden. 😄

haha..

sött.

Sj roade jag mig i yngre dagar med att skapa .bat "virus" som lade sig i aoutostarten, som sedan skapade oändligt med mappar som koipera batfilen in i varje mapp o skapade oändligt med mappar i meppen med onädligt med mappar.. Ja du hajjar va som hände?!😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Grekiska 😆

Ok, du får en översättning:

I ar 1337 n I h4xx3d him!! 😛 Närå.. Jag har experimenterat lite med såna här saker förut, men bara i syfte att förstå hur det funkar. Skapade ett virus en gång som jag planterade på min gammeldator:

*mumsa mumsa* - sa viruset.

*aj aj aj* - sa datorn.

Men det hade aldrig funkat idag. Utvecklingen har gått framåt medan jag inte har orkat lära mig nytt. Kommer inte ihåg så mycket längre.. Synd att jag inte har kvar källkoden. 🙁

haha..

sött.

Sj roade jag mig i yngre dagar med att skapa .bat "virus" som lade sig i aoutostarten, som sedan skapade oändligt med mappar som koipera batfilen in i varje mapp o skapade oändligt med mappar i meppen med onädligt med mappar.. Ja du hajjar va som hände?!😉

Det var något liknande jag gjorde. Fast mitt virus kopierade inget, det raderade. 😄 Det gick in och identifierade vanligt förekommande mappar, typ "mina dokument" och liknande, och helt enkelt utrotade dem. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminn mig att blocka er två på msn. 😆

Du kan vara lugn. Såna här "trevliga" program sparade jag alltid ner på diskett, och när jag skulle testa dem gjorde jag alltid det på en dator som inte hade internetuppkoppling. Detta för att det inte skulle kunna spridas. Men detta var längesen. Som sagt, källkoden finns inte längre. På min nuvarande dator har jag bara programmerat script för webbsidor och sånt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminn mig att blocka er två på msn. 😉

Du kan vara lugn. Såna här "trevliga" program sparade jag alltid ner på diskett, och när jag skulle testa dem gjorde jag alltid det på en dator som inte hade internetuppkoppling. Detta för att det inte skulle kunna spridas. Men detta var längesen. Som sagt, källkoden finns inte längre. På min nuvarande dator har jag bara programmerat script för webbsidor och sånt 😛

Vågar jag lita på det...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminn mig att blocka er två på msn. 😉

Du kan vara lugn. Såna här "trevliga" program sparade jag alltid ner på diskett, och när jag skulle testa dem gjorde jag alltid det på en dator som inte hade internetuppkoppling. Detta för att det inte skulle kunna spridas. Men detta var längesen. Som sagt, källkoden finns inte längre. På min nuvarande dator har jag bara programmerat script för webbsidor och sånt 😄

Vågar jag lita på det...? 😆

Haha, jaaaaa... Det här var på Windows 3.11-tiden ju! 😛

Du såg ju själv när jag skulle hjälpa dig med JS, jag kunde ju knappt hålla isär så simpla funktioner som indexOf, substr och inStr! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminn mig att blocka er två på msn. 😛

Du kan vara lugn. Såna här "trevliga" program sparade jag alltid ner på diskett, och när jag skulle testa dem gjorde jag alltid det på en dator som inte hade internetuppkoppling. Detta för att det inte skulle kunna spridas. Men detta var längesen. Som sagt, källkoden finns inte längre. På min nuvarande dator har jag bara programmerat script för webbsidor och sånt 🙁

Vågar jag lita på det...? 😆

Haha, jaaaaa... Det här var på Windows 3.11-tiden ju! 😄

Du såg ju själv när jag skulle hjälpa dig med JS, jag kunde ju knappt hålla isär så simpla funktioner som indexOf, substr och inStr! 🙂

Ah, men jag misstänker att det är svårt att implantera ett virus med hjälp av Javascript. 😉

Fast vad vet jag? Programmering är inte min grej, det är design som är grejen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminn mig att blocka er två på msn. 😛

Du kan vara lugn. Såna här "trevliga" program sparade jag alltid ner på diskett, och när jag skulle testa dem gjorde jag alltid det på en dator som inte hade internetuppkoppling. Detta för att det inte skulle kunna spridas. Men detta var längesen. Som sagt, källkoden finns inte längre. På min nuvarande dator har jag bara programmerat script för webbsidor och sånt 🙂

Vågar jag lita på det...? 😆

Haha, jaaaaa... Det här var på Windows 3.11-tiden ju! 😄

Du såg ju själv när jag skulle hjälpa dig med JS, jag kunde ju knappt hålla isär så simpla funktioner som indexOf, substr och inStr! 🙂

Ah, men jag misstänker att det är svårt att implantera ett virus med hjälp av Javascript. 😉

Jag misstänker att det är väldigt lätt. Fresta mig inte. 😄

Fast vad vet jag? Programmering är inte min grej, det är design som är grejen! 🙁

Hojta till om du startar egen firma och behöver en utvecklare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminn mig att blocka er två på msn. 😛

Du kan vara lugn. Såna här "trevliga" program sparade jag alltid ner på diskett, och när jag skulle testa dem gjorde jag alltid det på en dator som inte hade internetuppkoppling. Detta för att det inte skulle kunna spridas. Men detta var längesen. Som sagt, källkoden finns inte längre. På min nuvarande dator har jag bara programmerat script för webbsidor och sånt 🙂

Vågar jag lita på det...? 😆

Haha, jaaaaa... Det här var på Windows 3.11-tiden ju! 🙁

Du såg ju själv när jag skulle hjälpa dig med JS, jag kunde ju knappt hålla isär så simpla funktioner som indexOf, substr och inStr! 🙂

Ah, men jag misstänker att det är svårt att implantera ett virus med hjälp av Javascript. 😉

Jag misstänker att det är väldigt lätt. Fresta mig inte. 😄

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...