Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 4


Pazo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,4k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    2266

  • Micke H

    2034

  • Pazo

    1934

  • Christofer

    1150

Postat mest i detta ämne

Jag tycker det känns tryggt att Han tittar till oss ibland. Även om han inte gör så mycket väsen av sig så mår jag bra av Hans närvaro... 🙂

Ett tips: ska du kalla honom för Han, se till att inte blanda han och Han i samma mening... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postal 2 var ju nyligen uppe i svensk domstol pga något liknande.

Ja, inte att det varit någon massaker i svensk skola eller så, men det testades ifall den typen av våldsamma spel skulle förbjudas. Tillverkaren gick dock fri.

Kanske iofs var en artikel om det svenska fallet som ledde (både dig och aftonbladet) till denna artikel du länkar till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det känns tryggt att Han tittar till oss ibland. Även om han inte gör så mycket väsen av sig så mår jag bra av Hans närvaro...  ☺️

Ett tips: ska du kalla honom för Han, se till att inte blanda han och Han i samma mening... 😛

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postal 2 var ju nyligen uppe i svensk domstol pga något liknande.

Ja, inte att det varit någon massaker i svensk skola eller så, men det testades ifall den typen av våldsamma spel skulle förbjudas. Tillverkaren gick dock fri.

Kanske iofs var en artikel om det svenska fallet som ledde (både dig och aftonbladet) till denna artikel du länkar till.

Det där är ju jätteknepigt....

* Vars drar man gränsen? Blod? Lemlästning?

* Det finns åldersangivelser på spelen, precis som det gör på filmer

* Hur ställer man sig till att våldsskildrande spel ska behandlas på annat sätt än våldsfilmer?

Knepigt. Själv tycker jag att det är för jädra skoj att lira våldsspel, men jag kan samtidigt se att unga människor, som egentligen inte har åldern inne, lirar dessa spel dagarna i ända. MEN: Problemet ligger ju inte i våldet i sig... det är väl snarare så att (unga) människor prioriterar bort andra, viktigare saker i livet pga av spelandet - även om det inte rör sig om just våld!

Äh, jag vete fan. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelen i sig gör ju inte att sjuka människor massakrerar ihjäl 37 pers, det är ju personerna som gör det som har nån störning från första början. Om de inte hade spel skulle ju bara nåt annat utlösa det istället. Larvigt, tycker jag om såna där förbud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelen i sig gör ju inte att sjuka människor massakrerar ihjäl 37 pers, det är ju personerna som gör det som har nån störning från första början. Om de inte hade spel skulle ju bara nåt annat utlösa det istället. Larvigt, tycker jag om såna där förbud.

Ja, jo... precis! Det går ju inte att göra så. Rent praktiskt blir det svårt att dra gränser ju.

Och jag håller med om att det nog inte är våldet i sig som är problemet. Ibland skyller man på Marilyn Manson, ibland på filmer, ibland på spel... Men vafaan.. man får väl som förälder ha lite pli på sina barn? 😆

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

tror inte föräldrarna kan göra så mycket annat att låsa in sina barn på någon anstallt OM dom skulle ha turen att märka att sonen/dotter är/håller på att bli psykiskt sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte föräldrarna kan göra så mycket annat att låsa in sina barn på någon anstallt OM dom skulle ha turen att märka att sonen/dotter är/håller på att bli psykiskt sjuk.

Men nu tror ju inte jag att det ska behöva gå så långt som psykisk sjukdom innan man hajar att nåt inte står rätt till! Om jag som förälder märker att mitt barn negligerar saker som skolgång, umgänge, hygien osv, så borde det ju redan där tändas en liten varningslampa.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte föräldrarna kan göra så mycket annat att låsa in sina barn på någon anstallt OM dom skulle ha turen att märka att sonen/dotter är/håller på att bli psykiskt sjuk.

Men nu tror ju inte jag att det ska behöva gå så långt som psykisk sjukdom innan man hajar att nåt inte står rätt till! Om jag som förälder märker att mitt barn negligerar saker som skolgång, umgänge, hygien osv, så borde det ju redan där tändas en liten varningslampa.

Med vad kommer först, skolk eller psykisk sjukdom? ☺️

Edit: Jättefel. 😆 "Psykisk skolgång?"

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

det finns nog åtskilliga antal föräldrar som inte har ett uns med förstånd att uppfostra ett barn ordentligt. Men ja, om föräldern är någorlunda vettig så hinner det nog inte gå så långt

Vadå hygien??! Klankar du ner på alla skabbrockare. (med skabb menar jag hård) 😆☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns nog åtskilliga antal föräldrar som inte har ett uns med förstånd att uppfostra ett barn ordentligt. Men ja, om föräldern är någorlunda vettig så hinner det nog inte gå så långt

Vadå hygien??! Klankar du ner på alla skabbrockare. (med skabb menar jag hård) 🙂😄

Precis.

Haha, eehhh.... Okej då. Jag ger mig på den punkten om jag tänker tillbaka på högstadietiden. Det luktade ju inte rosor precis när man hade lirat punk med bandet i nåt litet garage hela helgen. Those were the days... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
det finns nog åtskilliga antal föräldrar som inte har ett uns med förstånd att uppfostra ett barn ordentligt. Men ja, om föräldern är någorlunda vettig så hinner det nog inte gå så långt

Vadå hygien??! Klankar du ner på alla skabbrockare. (med skabb menar jag hård)  🙂  😄

Precis.

Haha, eehhh.... Okej då. Jag ger mig på den punkten om jag tänker tillbaka på högstadietiden. Det luktade ju inte rosor precis när man hade lirat punk med bandet i nåt litet garage hela helgen. Those were the days... 😉

så sant så! Vem älskar inte lukten av en använd replokal med gamla bullpapper, kaffe och diverse skräp lite här och där. Och svettiga klädesplagg!! 🙂😄

*suck* jag vill ha ett band så jag kan skaffa replokal igen! *nostalgisk*

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...