Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 4

Pazo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,4k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Overkill

2266

• Micke H

2034

• Pazo

1934

• Christofer

1150

Postat mest i detta ämne

Chroma! Du har inte lust att hjälpa mig lite mer med Javascript å formulärvalidering? 😄

Du behöver inte om du inte vill... 😕

Tala...

function korrektPrsNummer(form) {
var passed = false;
if (form.prsNummer.value.indexOf("-") == -1) {
 alert("Bindestreck skall användas!");
}
else if (form.prsNummer.length !== 11) {
 alert("Tio siffror skall användas!")
}
else {
passed = true;
}
return passed;
}

Min funktion. För det första, längden på inputen verkar inte fungera. Om längden inte är 11, ska rutan "Tio siffror skall användas!" komma upp. Men den verkar göra det i alla fall, oavsett vad... 😕

Dessutom vill jag lägga in en if-funktion, som kollar om nummer 3-4 som man skriver in är inom ett visst värde. Eftersom det är personnumret man skriver in, ska nummer 3-4 vara inom 01-12...hur skriver man en sådan if-funktion? 😕

Dela på andra sajter

Chroma, jag kom på vad som inte fungerade i koden. Jag glömde sätta in ett value...

Då återstår bara frågan: hur tar jag det tredje och fjärde numret i det inskrivna personnumret och kollar om dessa två nummer är inom ett visst intervall? (01-12 i detta fall...)

😄

Dela på andra sajter

Chroma, jag kom på vad som inte fungerade i koden. Jag glömde sätta in ett value...

Då återstår bara frågan: hur tar jag det tredje och fjärde numret i det inskrivna personnumret och kollar om dessa två nummer är inom ett visst intervall? (01-12 i detta fall...)

😄

det är väl parseInt du vill använda tillsammans med inStr?

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.