Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 4


Pazo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,4k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    2266

  • Micke H

    2034

  • Pazo

    1934

  • Christofer

    1150

Postat mest i detta ämne

*spolar lite bland allt gitarrbajs i början*

😄

Vid 12:20 börjar det där fina keyboardsolot... Vid 08:45 det fina trumkompet! Vid 11:07 ett fint litet hihat-fill!

Hmm, i en låt på 24 minuter verkar det lite dumt att spola över viktiga delar på det där viset...detta är en låt man ska sätta sig in i och lyssna på ordentligt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

*spolar lite bland allt gitarrbajs i början*

😄

Vid 12:20 börjar det där fina keyboardsolot... Vid 08:45 det fina trumkompet! Vid 11:07 ett fint litet hihat-fill!

Hmm, i en låt på 24 minuter verkar det lite dumt att spola över viktiga delar på det där viset...detta är en låt man ska sätta sig in i och lyssna på ordentligt! 😄

Jag vet, men bara så han vet vad vi snackade om 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarr? Det finns inte en enda gitarr på typ 5 minuter i början! 😄

Vad är alla gitarrljud för något då? 😎

Det är keyboard, för i helvete. En continuum, som det har pratats om i en del trådar här på forumet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarr? Det finns inte en enda gitarr på typ 5 minuter i början! 😄

Vad är alla gitarrljud för något då? 😄

Det är keyboard, för i helvete. En continuum, som det har pratats om i en del trådar här på forumet. 😎

Även gitarrackorden vid 4 in i låten? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

pffffft!! 😄

Förutom det ASDÅLIGA ljudet på trummorna så är ju kompet hur vanligt och "ojättebra" som hellst 😎

Typ sånna komp jag spelar hela tiden 😄

Ja, det är rätt. En låt blir dålig bara för att trummisen spelar ett komp du själv kör hela tiden. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

pffffft!! 😄

Förutom det ASDÅLIGA ljudet på trummorna så är ju kompet hur vanligt och "ojättebra" som hellst 😎

Typ sånna komp jag spelar hela tiden 😄

Men alltså, sånt spelar jag med. Men det är sjukt fint ändå, passar bra och ovanligt att Mike gör vanliga komp! 😄 Fiint ändå! Och trummorna låter väl inte dåligt? 😄 Jag tycker de låter bra 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarr? Det finns inte en enda gitarr på typ 5 minuter i början! 😎

Vad är alla gitarrljud för något då? 😄

Det är keyboard, för i helvete. En continuum, som det har pratats om i en del trådar här på forumet. 😄

Även gitarrackorden vid 4 in i låten? 😄

Därav "typ". 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

pffffft!! 😎

Förutom det ASDÅLIGA ljudet på trummorna så är ju kompet hur vanligt och "ojättebra" som hellst 😄

Typ sånna komp jag spelar hela tiden 😄

Ja, det är rätt. En låt blir dålig bara för att trummisen spelar ett komp du själv kör hela tiden. 😄

haha

Jag sa inte det! Bete dig inte som en "lök" nu 😄

Jag sa baa att det inte var så speciellt, och serskillt inte något av mike's bättre grejer.

Tyvär är det så att han redan verkat ha gjort sina bra grejer i tidigare skivor..

Link to comment
Dela på andra sajter

pffffft!! 😎

Förutom det ASDÅLIGA ljudet på trummorna så är ju kompet hur vanligt och "ojättebra" som hellst 😄

Typ sånna komp jag spelar hela tiden 😄

Ja, det är rätt. En låt blir dålig bara för att trummisen spelar ett komp du själv kör hela tiden. 😄

haha

Jag sa inte det! Bete dig inte som en "lök" nu 😄

Jag sa baa att det inte var så speciellt, och serskillt inte något av mike's bättre grejer.

Tyvär är det så att han redan verkat ha gjort sina bra grejer i tidigare skivor..

Jag sade ju förlåt...kalla mig inte löken, en värre förolämpning finns inte. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

pffffft!! 😄

Förutom det ASDÅLIGA ljudet på trummorna så är ju kompet hur vanligt och "ojättebra" som hellst 😄

Typ sånna komp jag spelar hela tiden 😎

Ja, det är rätt. En låt blir dålig bara för att trummisen spelar ett komp du själv kör hela tiden. 😄

haha

Jag sa inte det! Bete dig inte som en "lök" nu 😄

Jag sa baa att det inte var så speciellt, och serskillt inte något av mike's bättre grejer.

Tyvär är det så att han redan verkat ha gjort sina bra grejer i tidigare skivor..

Jag sade ju förlåt...kalla mig inte löken, en värre förolämpning finns inte. 🙁

Jag såg inget förlåt... jo nu såg jag 😎

Flåt om lök grejen... var bara på skämt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förlåter dig om du förlåter mig. 😄

jamen jag trodde vi inte behövde sånt!.. som när man var liten. man var asförbannade på varande en timma sen bara ska vi leka... JA! 😄

ska vi leka? 😎

Såklart! 😄

Sexlekar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du måste väl hålla med om att trummljudet är så jävla tråkigt!? 😄

Nja, jag tycker produktionen överhuvudtaget håller dålig kvalité på just den plattan...men ser man förbi det, så tycker jag att låten Octavarium är en av de bästa jag nånsin hört. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du måste väl hålla med om att trummljudet är så jävla tråkigt!? 😄

Nja, jag tycker produktionen överhuvudtaget håller dålig kvalité på just den plattan...men ser man förbi det, så tycker jag att låten Octavarium är en av de bästa jag nånsin hört. 😄

hihi 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...