Linus Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Varför döper de den till HOLGER???Kunde de inte valt nåt coolt, typ "Ripperbot 3000" eller nåt. Eller ja... "ripper" låter väl kanske lite osmakligt i detta sammanhang, men ni fattar. Fast ja, jo... kanske bättre att välja ett familjärt namn ändå, för att patienten ska känna trygghet... eller nåt. Är väl så de har tänkt kanske.. 😏 Tänk dig att du ska opereras och sjuksköterskan säger: "Vi har två kirurger som kan göra ingreppet. Vill du ha Holger eller Edward Scissorhands?" Vilket namn skulle du välja? 😆
Gote Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Varför döper de den till HOLGER???Kunde de inte valt nåt coolt, typ "Ripperbot 3000" eller nåt. Eller ja... "ripper" låter väl kanske lite osmakligt i detta sammanhang, men ni fattar. Fast ja, jo... kanske bättre att välja ett familjärt namn ändå, för att patienten ska känna trygghet... eller nåt. Är väl så de har tänkt kanske.. 😏 Tänk dig att du ska opereras och sjuksköterskan säger: "Vi har två kirurger som kan göra ingreppet. Vill du ha Holger eller Edward Scissorhands?" Vilket namn skulle du välja? 🙂 "Vaddå? Jobbar inte Freddy Krueger idag?" 🙁
Gote Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Era Töntar 😏 Jag är ingen tönt. Jag är en nörd! 🙂
Pico Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Era Töntar 😏 Jag är ingen tönt. Jag är en nörd! 🙂 Eller som Milhouse sa... "I'm not a nerd, Bart. Nerds are smart."
Gote Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Era Töntar 😏 Jag är ingen tönt. Jag är en nörd! 🙁 Eller som Milhouse sa... "I'm not a nerd, Bart. Nerds are smart." 🙂
ChromaWoods Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Varför döper de den till HOLGER???Kunde de inte valt nåt coolt, typ "Ripperbot 3000" eller nåt. Eller ja... "ripper" låter väl kanske lite osmakligt i detta sammanhang, men ni fattar. Fast ja, jo... kanske bättre att välja ett familjärt namn ändå, för att patienten ska känna trygghet... eller nåt. Är väl så de har tänkt kanske.. Tänk dig att du ska opereras och sjuksköterskan säger: "Vi har två kirurger som kan göra ingreppet. Vill du ha Holger eller Edward Scissorhands?" Vilket namn skulle du välja? Jo, men Holger...? Holger låter ju visserligen snällt men... Holger? Så du menar att valet står mellan Holger och Edward Scissorhands, that's it? 😱 Haha, tänk om den mitt i operationen skulle ubrista: "EX-TER-MI-NA-TE..... EX-TER-MI-NA-TE....." Som ett "easter egg" från tillverkaren! 😆
Pico Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Varför döper de den till HOLGER???Kunde de inte valt nåt coolt, typ "Ripperbot 3000" eller nåt. Eller ja... "ripper" låter väl kanske lite osmakligt i detta sammanhang, men ni fattar. Fast ja, jo... kanske bättre att välja ett familjärt namn ändå, för att patienten ska känna trygghet... eller nåt. Är väl så de har tänkt kanske.. Tänk dig att du ska opereras och sjuksköterskan säger: "Vi har två kirurger som kan göra ingreppet. Vill du ha Holger eller Edward Scissorhands?" Vilket namn skulle du välja? 😱 Jo, men Holger...? Holger låter ju visserligen snällt men... Holger? Så du menar att valet står mellan Holger och Edward Scissorhands, that's it? 😆 Haha, tänk om den mitt i operationen skulle ubrista: "EX-TER-MI-NA-TE..... EX-TER-MI-NA-TE....." Som ett "easter egg" från tillverkaren! 😄 Det hade ju kunnat vara värre... tänk om den hette typ... Anna? Och sjöng på någon irriterande melodi tex...
ChromaWoods Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Varför döper de den till HOLGER???Kunde de inte valt nåt coolt, typ "Ripperbot 3000" eller nåt. Eller ja... "ripper" låter väl kanske lite osmakligt i detta sammanhang, men ni fattar. Fast ja, jo... kanske bättre att välja ett familjärt namn ändå, för att patienten ska känna trygghet... eller nåt. Är väl så de har tänkt kanske.. Tänk dig att du ska opereras och sjuksköterskan säger: "Vi har två kirurger som kan göra ingreppet. Vill du ha Holger eller Edward Scissorhands?" Vilket namn skulle du välja? 😱 Jo, men Holger...? Holger låter ju visserligen snällt men... Holger? Så du menar att valet står mellan Holger och Edward Scissorhands, that's it? 😆 Haha, tänk om den mitt i operationen skulle ubrista: "EX-TER-MI-NA-TE..... EX-TER-MI-NA-TE....." Som ett "easter egg" från tillverkaren! 😄 Det hade ju kunnat vara värre... tänk om den hette typ... Anna? Och sjöng på någon irriterande melodi tex... Hahaha! Jaa! Precis innan patienten går in i narkos börjar den sjunga! 😆 ELLER så säger den, precis innan patienten somnar: "Hasta la vista, baby.." "Va? N... Nej! Ni får int... vänt.... zzzzzzzz"
Gote Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Kameran kan också kopplas upp mot nätet och sända operationsbilder live via internet. Internetuppkoppling alltså? Den skulle man hacka...
Fidden Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Så det är därför nya operationssystemet från Microsoft ska heta windows hasta-la-vista?
Linus Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Don’t push me, ’cause I’m close to the edge I’m trying not to lose my head 😱
Overkill Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Don’t push me, ’cause I’m close to the edge I’m trying not to lose my head 😱 *push*
Linus Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Don’t push me, ’cause I’m close to the edge I’m trying not to lose my head 😱 *push* Morr....
Fidden Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Dagens enzym är: Glyceraldehyd-3-fosfatdehydrogenas.
Gote Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Dagens enzym är: Glyceraldehyd-3-fosfatdehydrogenas. Två dagens, tack!
Gote Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Don’t push me, ’cause I’m close to the edge I’m trying not to lose my head 😱 *push* Morr.... *push* 🙂
Fidden Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Dagens enzym är: Glyceraldehyd-3-fosfatdehydrogenas. Två dagens, tack! Annars funkar den fint med valfritt kinas. Om man gillar fosfor då såklart. Annars går nog ett fosfatas helt okej också, men jag rekommenderar pyruvatkinas, för att få ett litet glykolys-tema över det. Sen kan man avsluta med något gott från citronsyracykeln. a-ketoglutaratdehydrogenaskomplexet är en klassiker. Eller friterad banan.
Recommended Posts