Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 4


Pazo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,4k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    2266

  • Micke H

    2034

  • Pazo

    1934

  • Christofer

    1150

Postat mest i detta ämne

Bra men lite tom sida Pazo 🙂

hihi, joo 😕

Får väl kanske se till att fixa något på sidan, men jag vet inte. Jag gillar att de är tomt å så :rolleyes:

Ah, som kommande webdesigner får jag väl påpeka att det finns flera "kodfel" på sidan. Bland annat har du Javascript inne i själva html-dokumentet, INTE BRA! Sedan följer inte ditt dokument W3C:s standarder, vilket märks exempelvis i att du har en target _blank på sidan.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra men lite tom sida Pazo 🙂

hihi, joo 😕

Får väl kanske se till att fixa något på sidan, men jag vet inte. Jag gillar att de är tomt å så :rolleyes:

Ah, som kommande webdesigner får jag väl påpeka att det finns flera "kodfel" på sidan. Bland annat har du Javascript inne i själva html-dokumentet, INTE BRA! Sedan följer inte ditt dokument W3C:s standarder, vilket märks exempelvis i att du har en target _blank på sidan.

🙂

Jag tror faktiskt min bror skiter i standarden så länge allt funkar och (speciellt!!) det ser snyggt ut 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan följer inte ditt dokument W3C:s standarder, vilket märks exempelvis i att du har en target _blank på sidan.

😕

target_blank får man väl använda enligt XHTML Transitional men inte enligt den strikta varianten. Eller?

Redigerat av flintan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte så mkt av det ni pratar om...

Kan vi inte prata lite roligare grejer som fysik eller flerdimensionell matematik? :rolleyes:

Jag hänger med om de snackas hårdrock eller brudar. 😕🙂

Eller båda. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan följer inte ditt dokument W3C:s standarder, vilket märks exempelvis i att du har en target _blank på sidan.

😕

target_blank får man väl använda enligt XHTML Transitional men inte enligt den strikta varianten. Eller?

Ah, har du rätt i. Jag brukar använda den strikta varianten själv, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra men lite tom sida Pazo 🙂

hihi, joo 😕

Får väl kanske se till att fixa något på sidan, men jag vet inte. Jag gillar att de är tomt å så :rolleyes:

Ah, som kommande webdesigner får jag väl påpeka att det finns flera "kodfel" på sidan. Bland annat har du Javascript inne i själva html-dokumentet, INTE BRA! Sedan följer inte ditt dokument W3C:s standarder, vilket märks exempelvis i att du har en target _blank på sidan.

🙂

Jag tror faktiskt min bror skiter i standarden så länge allt funkar och (speciellt!!) det ser snyggt ut 🙂

Men det är just därför man ska följa standarderna, för det gör att risken att din sida ser annorlunda ut i olika browsrar minskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte så mkt av det ni pratar om...

Kan vi inte prata lite roligare grejer som fysik eller flerdimensionell matematik? 😕

Huga, ne tack.

W3C = en organisation som har skapat en standard för hur internetsidor ska skrivas för att fungera så bra som möjligt med alla olika webbläsare (inkl. handdatorer, mobiltelefoner etc.).

Sen finns det olika varianter. Strict är striktare och Transitional lite snällare.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra men lite tom sida Pazo 🙂

hihi, joo 😕

Får väl kanske se till att fixa något på sidan, men jag vet inte. Jag gillar att de är tomt å så :rolleyes:

Ah, som kommande webdesigner får jag väl påpeka att det finns flera "kodfel" på sidan. Bland annat har du Javascript inne i själva html-dokumentet, INTE BRA! Sedan följer inte ditt dokument W3C:s standarder, vilket märks exempelvis i att du har en target _blank på sidan.

🙂

Jag tror faktiskt min bror skiter i standarden så länge allt funkar och (speciellt!!) det ser snyggt ut 🙂

Men det är just därför man ska följa standarderna, för det gör att risken att din sida ser annorlunda ut i olika browsrar minskar.

Jo jag vet. Men min bror kollar alltid sånt. Visst han programerar inte efter några regler för han är "självlärd" inom dedär så han följer inga regler eller normer. Så länge det funkar så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte prata lite roligare grejer som fysik eller flerdimensionell matematik? 😕

Vi kan prata lite fysik också. :rolleyes:

Jag undrar varför jag fick lära mig på högstadiet att energi inte kan uppstå eller försvinna när det är nästan hundra år sen Einstein upptäckte att materia är inget annat än komprimerad energi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte prata lite roligare grejer som fysik eller flerdimensionell matematik? 😕

Vi kan prata lite fysik också. :rolleyes:

Jag undrar varför jag fick lära mig på högstadiet att energi inte kan uppstå eller försvinna när det är nästan hundra år sen Einstein upptäckte att materia är inget annat än komprimerad energi?

Jamen energin upstår eller försvinner inte i det sammanhanget. Den övergår ju bara från en fas (form) till en annan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen så spelar det kanske ingen roll när det är en så liten sida. Men jag gillar inte att du har Javascript i html-koden! Säg åt din brorsa att göra en extern fil åt Javascriptet! :rolleyes:  😕

hihihi. Din gaytönt! 🙂

You know it! Det är därför du gillar mig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte prata lite roligare grejer som fysik eller flerdimensionell matematik? 😕

Vi kan prata lite fysik också. 🙂

Jag undrar varför jag fick lära mig på högstadiet att energi inte kan uppstå eller försvinna när det är nästan hundra år sen Einstein upptäckte att materia är inget annat än komprimerad energi?

Jamen energin upstår eller försvinner inte i det sammanhanget. Den övergår ju bara från en fas (form) till en annan 🙂

hihihi. Din gaytönt! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen så spelar det kanske ingen roll när det är en så liten sida. Men jag gillar inte att du har Javascript i html-koden! Säg åt din brorsa att göra en extern fil åt Javascriptet! :rolleyes:  😕

hihihi. Din gaytönt! 🙂

You know it! Det är därför du gillar mig. 🙂

hähähä

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynx: såg du Headbangers ball? :rolleyes:

Nope. Försökte sova, men det gick inte...sitter och väntar på att bli trött, så jag kan sova de få timmarna tills jag ska upp... 😕

Jag har samma probbs!

Vaknade 13.30!! Såg på lite tv serier men icket! Jag blev inte trött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lynx: såg du Headbangers ball? 😎

Nope. Försökte sova, men det gick inte...sitter och väntar på att bli trött, så jag kan sova de få timmarna tills jag ska upp... 🤪

Jag har samma probbs!

Vaknade 13.30!! Såg på lite tv serier men icket! Jag blev inte trött!

13.30? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...