Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Går det att lägga trummor utan midikeyboard? tex om man lägger till ett midispår och sen vst intruments lm-7, borde det då inte gå att öppna trumeditorn och klicka in de trumljud man vill i en loop? jag har provat att göra detta men trumeditorn finns ändå inte tillgänglig från rullgardinsmenyn... är enda lösningen att köpa en midiketboard eller är det nån inställning som måste göras som jag missat?

/heman

Annons
Postat

Av någon konstig anledning måste du spela in lite på midispåret, du behöver bara trycka på rec och sen stoppa direkt för att det ska bildas ett block. Sen markerar du det och då kan man trycka på drum editor. Jag har iaf inte hittat något annat sätt, men det borde ju finnas ett?

Postat

Jorå, visst funkar det!

Det är så jag arbetar. Du måste göra ett Midi spår och adressera trummprogrammet du använder som utgång till ditt midispår. Sedan är det bara att programera trummor!

Postat

aha!!... nice, tack för hjälpen... synd att jag inte är hemma vid min musikdator nu så jag kan prova... men jag återkommer om det blir nått vaj, ha de

Postat
Av någon konstig anledning måste du spela in lite på midispåret, du behöver bara trycka på rec och sen stoppa direkt för att det ska bildas ett block. Sen markerar du det och då kan man trycka på drum editor. Jag har iaf inte hittat något annat sätt, men det borde ju finnas ett?

Ja du kan använda dig av Draw annars, inte för att det går snabbare eller så men... iaf

Postat

Ja du kan använda dig av Draw annars, inte för att det går snabbare eller så men... iaf

Jo det går ju... men det borde vara enklare.

Postat

Jo det går ju... men det borde vara enklare.

Jag kanske missförstår, men skriva in midispår är ju jätteenkelt. Man högerklickar väljer pennan och ritar in hur lång takt man vill ha. Sedan väljer man drummap i inspektorfönstret och sedan är det bara att rita. I Drumeditorn så väljer man motsvarande pennan vilket i detta fallet blir en ful liten trummpinne. Är det det ni menar eller är jag helt ute och reser? Jag tycker det är väldigt smidigt.

Ett annat tips är ju att välja ett tomt spår från början, placera in hur många midi respektive audiospår, starta trummaskinen och rita ut några parts och sedan spara hela skiten som en template. Nästa gång är det bara att ladda templaten och hela surven finns där. klappat och klart. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.