Jump to content
Annons

jag tror allt är en bluff


holken (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

fiskpinnar på max? 😠

i götet finns en kinesrestaurang där man kan välja på 3 lunchrätter 11-16 måndag till fredag...man blir dessutom serverad

det är något att sakna det...nu när jag bor på landet

max? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns? Vad betyder det? Jag ÄR! Om jag finns eller inte går inte att bedöma då detta beror på din egen receptionsförmåga. Min far anser att jag finns eftersom jag brukar klippa hans gräsmatta, men för dig som läser detta finns jag kanske inte eftersom din gräsmatta har dött och inte behöver klippas (obs - hypotetiskt resonemang). Att finnas är att vara - om man är finns man alltså????

Äh, jag satsar på potatisbullar med fläsk!

potatisbullar.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu vill jag också hoppa in och säga mitt.

Jag finns just nu men tiden finns inte. Visst kan vi få den att existera genom att vi skapar en tid men egentligen är tiden en illusion. Vi tror att tiden existerar för att vi åldras och dör. Men allting fortsätter även om vi människor slutar att existera. Materia omvandlas till energi av olika slag, och energin upptas av annan materia som behöver energi. Det är som ett evigt kretslopp som aldrig tar slut. Tex om du bränner upp ett papper så slutar den ju inte att existera, däremot byter den form och blir till aska eller gas av nåt slag. Beståndsdelarna i pappret fortsätter att existera.

Därför tror jag att det finns en evighet. Allting tar inte bara slut.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill jag också hoppa in och säga mitt.

Jag finns just nu men tiden finns inte. Visst kan vi få den att existera genom att vi skapar en tid men egentligen är tiden en illusion. Vi tror att tiden existerar för att vi åldras och dör. Men allting fortsätter även om vi människor slutar att existera. Materia omvandlas till energi av olika slag, och energin upptas av annan materia som behöver energi. Det är som ett evigt kretslopp som aldrig tar slut. Tex om du bränner upp ett papper så slutar den ju inte att existera, däremot byter den form och blir till aska eller gas av nåt slag. Beståndsdelarna i pappret fortsätter att existera.

Därför tror jag att det finns en evighet. Allting tar inte bara slut.

//Anders

Intressant. Jag förstår vad du är inne på, men att tiden är en dimension betyder ju inte nödvändigtvis att allting tar slut. Tid utesluter inte evighet. Däremot tror jag evolutionen skulle stanna om inte tidsaxeln fanns som en dimension.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Knepig vändning denna tråden tagit! Först och främst skulle den handla om tidningen Studio och dess personal. Sedan blev det ett väldigt prat om mat för att till sist (?) landa på evolutionsteorier.

Dags att knipsa av och flytta denna tråd till två läger kanske?

Vill bara säga som svar till de två snedstegen: Nyttig mat är gott. Själv behöver jag mycket mer av vitaminer och mineraler än medelsvensson, eftersom min omsättning är 9 på en niogradig ämnesomsättningsskala för vitaminer och mineraler. Tillför därför dagligen B- och C-vitaminer i doser (obs riktig mat) som skulle vara dödliga för en annan människa.

Beträffande evolutionsteorier: Dessa är mycket mer bluff än snacket om Studios personal. Att människan varit en fisk är befängt! En fisk består av helt andra celler. Jag tror inte på hokus pokus. Till Anders: Visst, pappret blir till ny materia, men jag tycker definitivt ändå att man kan säga att pappret har försvunnit då det blivit till aska. Jag menar, jag kan gärna göra det experimentet här och nu för att se om det går lika bra att fortsätta att skriva min novell på askan. Vänta lite... 🙂 ... och ... 🙁 ... lite till....nä du, det funkade inte alls. För mig har då pappret försvunnit. Är du säker på att din evighet är beundransvärd?

Och vad anbelangar tiden: Jag har fått för mig att det är något som människan skapat. Men det kanske jag bara har drömt?!?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Värst vad existensiella alla är!

På fråga ett svarar jag, alltså finns jag.

Fråga två vet jag inte, men det kan bero på att jag är hungrig.

Men evolutionsfrågan är ju redan besvarad en gång för alla så den behöver ju inte jag lägga mig i...

Link to comment
Dela på andra sajter

Beträffande evolutionsteorier: Dessa är mycket mer bluff än snacket om Studios personal. Att människan varit en fisk är befängt! En fisk består av helt andra celler. Jag tror inte på hokus pokus.

Och det kommer från en hindu som tror han ska bli en kossa mu i sitt nästa liv. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hackeman, nu var du orättvis. Låt oss göra följande jämförelse:

Tänk dig döden. Du dör, avlider, går hädan, upphör att existera i nuvarande form.

Du kommer då till lagret (=himlen) och blir utbytt mot en ny vara. Människa, vit, trasig, in. Människa, gul, hel, ut. Reklamationstiden har förhoppingsvis gått ut också...så du levt ett långt liv. Är det orealistiskt?

Det är väl mer orealistiskt att säga. Fisk, en stycken aborre, omvandlad till en stycken människa, vit...

😉

velbon//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hackeman, nu var du orättvis. Låt oss göra följande jämförelse:

Tänk dig döden. Du dör, avlider, går hädan, upphör att existera i nuvarande form.

Du kommer då till lagret (=himlen) och blir utbytt mot en ny vara. Människa, vit, trasig, in. Människa, gul, hel, ut. Reklamationstiden har förhoppingsvis gått ut också...så du levt ett långt liv. Är det orealistiskt?

Det är väl mer orealistiskt att säga. Fisk, en stycken aborre, omvandlad till en stycken människa, vit...

😉

velbon//:musik

Om det vore så, så skulle ju antalet människor på jorden vara konstant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...