Jump to content
Annons

Reklam för HD-TV


Zyan

Recommended Posts

Är det någon mer än jag som tycker det är roligt att Canal Digital visar en splitscreen på reklamen hur bilden blir med hd-tv och vanlig tv.

Edit: Min tv är inte en hd-tv 🥰

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyckte också det var underhållande. Visst de vill väl påvisa skillnaden mellan de två formaten, men det ser ju ganska tattigt ut.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

HDTV-kanalen SVT HD kör också med en splitscreen med HD på vänstersidan och SD på högersidan. Jag såg en hel vägg med HDTV-apparater visa kanalen i affären, och jag tyckte det var talande. 🙂

Sen kan man ju undra om det är så smart att sända ut den i de "vanliga" SD-kanalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Såg någon Easy Rider när den gick på TV för ett tag sedan. Det var väl HD TV??

Funkade alldes utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

hur stor är skillnaden igentligen? Jag har läst att vissa hävdar att övergången blir lika stor som när vi övergick till färg ifrån svartvitt.. Vet inte vad jag skall tro om saken förens jag sett det!

Hdtv ska vara 720 pixlar på höjden. Bredden finns det ingen sagd gräns för att få kallas hdtv.

Medan dagens tv ligger väl på runt 500 i höjd.

Men jag tycker det är så kul med reklamen...till vänster ser det ut som på din tv...till höger är det som med hdtv....och det visas på min tv. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...