Linkowich Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Nån som har lyssnat på Lisa Miskovskys nya platta "Changes" som släpptes idag (nä igår..klockan är visst över 24 nu...)? Vad tycker ni? Första plattan är ju så jävla bra! Med Handbag som kronan på verket, IMHO Sen blev det Jocke Berg för hela slanten på skivan efter, och därmed var det lilla unika som fanns där borta. Nu hade jag hoppats på lite nya friska tag på Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist... 🙂 Man undrar ju varför Jocke Berg & Mauro Scocco måste förse hela artistsverige med musik? Finns det verkligen inga alternativ? (Inget ont om Jocke Berg i övrigt. Finns några låtar med Kent som jag gillar stenhårt. Mauro vetefan, dock....)
surikatmamma Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Driving one of your cars är ju en sån där riktig skitlåt som den jobbiga killen som alltid ska spela gitarr på fester spelar. Har för mig att hon gjorde nåt bra för några år sen, men den där nya låten Mary eller vad den heter suger ju totalbanan. Usch vad dålig den är.
Linkowich Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Postat 30 augusti 2006 Usch....festgitarrister...pilsnertrubadurer och annat löst folk... *ryser* Jag skulle inte gå så långt som att kalla Driving one of your cars för skitlåt iofs, men jag förstår vad du menar. Den är ju hiskeligt sönderspelad... Ja, Mary är inget vidare. Och resten av plattan tröskar på i ungefär samma spår. Skitsynd på den talangen, tycker jag.
fogden2000 Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Inget spännade 😆 Det låter lite som "Jag ska ochså spela in en cd" 😏
billy Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Sen blev det Jocke Berg för hela slanten på skivan efter, och därmed var det lilla unika som fanns där borta. Nu hade jag hoppats på lite nya friska tag på Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist... 😏 Så då tar jag detta som ett bra tips för mig som gillade Lisas andra skiva riktigt mycket. 😆
stajo Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Sen blev det Jocke Berg för hela slanten på skivan efter, och därmed var det lilla unika som fanns där borta. Nu hade jag hoppats på lite nya friska tag på Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist... 🙁 Så då tar jag detta som ett bra tips för mig som gillade Lisas andra skiva riktigt mycket. 😏 en klar favorit hos mig också 🙂 ... får väl köpa nya också då 😆
Pazo Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Ja! Andra skivan är ju sketabra! Ich låten Mary är också sketafin! 😆 Sådeså!!
VacUm Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Första skivan är ju en klassiker. Driving one of your cars är en genial låt tycker jag. Andra plattan är ganska tråkig och jag hade faktiskt sett fram emot denna nya. Hoppas helt enkelt att jag inte håller med dig, Linkowich, men det kommer jag säkert göra...
pirateKING Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Jag tycker hon ska sjunga mina låtar istället.
Eliasson Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Sen blev det Jocke Berg för hela slanten på skivan efter, och därmed var det lilla unika som fanns där borta. Nu hade jag hoppats på lite nya friska tag på Changes....men ack vad jag blev besviken. Trist, trist, trist... 🙁 Så då tar jag detta som ett bra tips för mig som gillade Lisas andra skiva riktigt mycket. 🥰 exakt. 😠
Linus Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 (redigerat) Jag har inte hört skivan än, men beskrivningen låter spännande. På Fallingwater började allt väldigt enkelt, men blev svårare att ro i hamn. Här var det precis tvärtom – vi svettades och kämpade med att sätta alla låtar och arrangemang – men sen blev det hur kul som helst att färdigställa. Trots att albumets personallista visar många bekanta namn sedan Fallingwater – vi hittar Jocke Berg både som låtskrivare och producent, Simon Nordberg som medproducent, Heikki Kiviaho på bas och Jörgen Wall på trummor – bestämde man sig tidigt för att ändra alla rutiner och arbetssätt för att inte falla tillbaka i samma procedur som sist. Redigerat 31 augusti 2006 av Linus
Linkowich Postat 31 augusti 2006 Trådstartare Postat 31 augusti 2006 [...]albumets personallista [...] Jag föreslår att formuläret till demosidan uppdateras enligt följande: LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: PERSONALLISTA: INSPELNINGSÅR: FORMAT: STORLEK: STATUS: LÅTLÄNK:
Emil Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 [...]albumets personallista [...] Jag föreslår att formuläret till demosidan uppdateras enligt följande: LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: PERSONALLISTA: INSPELNINGSÅR: FORMAT: STORLEK: STATUS: LÅTLÄNK: 😱😱😆
D Vibe Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Har lyssnat igenom plattan tre-fyra gånger, och jag tycker defintivt att den är klockren på många sätt. Finns mkt djup och detaljer i den som tar några lyssningar innan den sitter.. Första skivan vill jag inte ens höra med tanke på den fjuttiga låten "Driving one of your cars" .. Fallingwaters har jag inte heller hört (förutom Lady Stardust som jag har för mig är ganska bra), men det kanske blir till att köpa den nu .. får se. Den här skivan köpte jag för att jag tycker Mary är en jäkligt bra låt.. Bra att det finns olika musiksmak dock 🙂 /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.