Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har liiite små problem med att få pluggarna å funka.

Det finns ju en massa pluggar med på skivan och det skrivs även i reklam att c:a 50 pluggar följer med.

Pluggarna som ligger på ILok:en funkar, dvs. Factory pluggarna, men alla andra pluggar på ProTools LE skivan finns det ju ingen licens till?!

Ska det vara så? Eller hittar jag inte mina licenser....????

Någon som har samma prylar som skulle kunna förklara lite för en vilsen själ...

Annons
Postat

Hej å välkommen hit.

Med Ignitionpack så fick du med små ark, ett ark per tillverkare, och olika färg på arken. På arken hittar du både serienr. och instruktioner om hur du aktiverar pluggarna.

Själva pluggarna ligger på separata skivor, en skiva per tillverkare av plugg.

Nu har inte jag factory, utan uppgraderade till ignitionpack från PTLE 6.9, men det borde ju vara samma tillvägagångssätt.

Hopas det löser sig!

Postat

"Över 50 plugins" stämmer alldeles utmärkt, men man skall inte glömma VILKA plugins som egentligen ingår och inte förväxla det med det faktum att vi har valt att fylla hela installations-skivan med alla andra pluggar också. Detta gör vi för att dessa enkelt skall finnas tillgängliga för dem som behöver installera någon av dessa och inte vill hålla på och tanka ned från nätet. Detta är en ren serviceåtgärd för att underlätta för användarna. Bland de pluggar som ingår bland dessa "över 50" behöver du inte leta installers speciellt länge, då de flesta av dem är "digirack pluggar" som installeras med själva Pro Tools mjukvaran, och de övriga ligger i "Ignition Pack" paketet, samt de som fanns på din iLok nyckel.

Hoppas det går bra, och lycka till

Micke

Digidesign Nordic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.