Jump to content
Annons

Ebay


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Köpte en grej på Ebay i somras. Det är det enda jag köpt. Omdömet jag fick av säljaren var lysande. Tyvärr hade dock säljaren, en tysk, markerat fel alternativ efter textomdömet. Han markerade NEGATIV istället för Positiv. Så nu har jag 100% negativ respons om mig...

Då skrev jag ett mail för nån vecka sedan på Engelska som jag aldrig fick något svar på. Det verkar som om han inte förstår ett ord engelska, för så har det varit tidigare i korrespondensen. Därför gjorde jag ett nytt försök i förrgår på tyska. Idag fick jag svaret att han var "sorry". Det hälper mig föga. Jag såg nämligen två fina gamla Custom-gitarrer från USA som kunde ha varit intressanta. Med de två säljarna lät meddela att de inte gjorde affärer med någon som hade fått Negativ kritik, om ens en ynka procent... Jag har ju som sagt helt felaktigt 100%, eftersom tysken slant på knappen...

Jag bad tysken kontakta Ebay för att låta dem ändra från Negativ till Positiv. Nyss fick jag mail från Ebay. De låter meddela att tysken begärt att bägge våra omdömen ska dras tillbaka. Det kan jag få gjort om jag bara accepterar detta.

Det finns dock en hake.

Om jag accepterar att omdömena dras tillbaka (alltså mitt om honom och hans om mig), så kommer ÄNDÅ minuset om mig för alltid att stå kvar i listan över mina transaktioner (köp och försäljningar), men inte räknas in och påverka i den totala procentsiffran över positiva omdömen.

Vadå? Jag vill ju bara att de ska ändra från Negativ till Positiv, för det var ju det som tysken menade... Att tysken slinter på knappen ska ju inte få påverka mina möjligheter att göra bra affärer i framtiden på Ebay.

Fråga: Jag hittar inte emailadressen till Ebay. Var finns/är den?

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

är du sann?? adressen är ju hur lätt som helst att hitta på ebay´s egen sida, lite krångligt och komma fram till rätt kontaktformulär men läser du innantill så går det nog bra ska du se...vad gäller strulet så är det typisk ebay politik (att det står kvar alltså,trots den andres misstag) jag råder dig att byta ebay identitet/regga om dig på nytt istället, men då måste du väl köpa ett par billiga grejor så att du får upp någon feedback åtminstone,många säljare skriver ju i klartext att de INTE gör affärer med gröngölingar eller de som inte har mer än tex 10 postive ratings!!!

kämpa på i motvinden bara... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
jag råder dig att byta ebay identitet/regga om dig på nytt istället,

många säljare skriver ju i klartext att de INTE gör affärer med gröngölingar eller de som inte har mer än tex 10 postive ratings!!! kämpa på i motvinden bara... 😆

Hej!

Om man byter identitet så stör väl det också Ebays policies antar jag.

Och en del säljare vill inte göra affärer med de som inte har 100% pos omdömen.

Motvind, som vanligt.

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...