clintan Postat 5 juli 2004 Postat 5 juli 2004 Mitt cubase börjar att dista ibland(klicket, allt in ljud o utljud)....misstänker mitt ljudkort då ja har ett soundblaster audigy2 platina....någon som kan veta vad d beror på förrutom ljudkortet.... ja har bra latency (10ms) eller d duger för mina behov iaf =) sen så provade jag o köra med dom här KX drivisarna men fick d inte att funka alls..fast jag följde deras guide...nån som har tips om dom???
Sunesha@mi7 Postat 16 juli 2004 Postat 16 juli 2004 Mitt cubase börjar att dista ibland(klicket, allt in ljud o utljud)....misstänker mitt ljudkort då ja har ett soundblaster audigy2 platina....någon som kan veta vad d beror på förrutom ljudkortet....ja har bra latency (10ms) eller d duger för mina behov iaf =) sen så provade jag o köra med dom här KX drivisarna men fick d inte att funka alls..fast jag följde deras guide...nån som har tips om dom??? Jag misstänker att du kör på för låg latency, det precis de syndrom som du beskriver som sker då. Så höj latency till högre sample/buffer värde, så skall det nog rocka på.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.