Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som vet hur man skulle kunna göra om ljudet? läste nånstans på en sida att en snubbe gjort en likadan i V-Station och laggt upp den som "Attachment" på sidan, men gick inte ladda ner och sidan tar ej emot mer nytt folk.

Så jag har försökt och leka runt med V-Station men kommer ingen vart 🙁

Annons
Postat (redigerat)
Nån som vet hur man skulle kunna göra om ljudet? läste nånstans på en sida att en snubbe gjort en likadan i V-Station och laggt upp den som "Attachment" på sidan, men gick inte ladda ner och sidan tar ej emot mer nytt folk.

Så jag har försökt och leka runt med V-Station men kommer ingen vart :rolleyes:

När jag var nybörjare ville jag alltid ha det ljudet, därför jag vet hur man gör det. 😕

1: Lägg in en slayer, med ett lent ljud alltså ite distat.

2: Adressera en Fx-kanal

3: Lägg på 2 st Fruity fast dist.

4: Lägg på flera olika eq:s och ratta till diskanten och ta bort basen.

5: Sen är det bara ett reverb och därefter ska du ha ett delay i kedjan.

Om du inte blir nöjd kan du blanda in lite V-station. 😆

Edit: Resultatet med lite ändringar kan du höra här: Klicka!

Redigerat av Nexustwins
Postat

Tack för hjälpen! Mitt försök blev inte riktigt, om ens nära lika bra som i Survive (Gillade btw!) förstår mig inte på dom där EQ och Fast Dist sakerna, får ta och läsa på i FL hjälp filen vad alla knappar och rull saker gör hahah 🙂

Så blev mitt, dock använde jag zt3a då både Slayer / V-Station bara lät som hundar, katter och grisar som blev stuckna samtidigt >_<

Lowaims Försök

Tycker iofs att ljudet låter bra, även om det inte inte blev som jag hoppades på heheh

Skulle det vara för mycket att fråga om en FL fil kanske? 😳😄

Postat

Tack tack! filen var korrupt eller nått dock, var tydligen nån VSTi som jag inte har som försökte laddas och filen blev oanvändbar :rolleyes: Kunde dock kolla igenom alla FX och slänga på en ny fil och leka därifrån 😕

Slayer och Basen laddades, vet inte vad den sista var då FL krashade såfort jag klickade på den, ska ta och leka runt med det jag kunde använda heheh tack igen!

Postat (redigerat)

Filen fungerade då för mig iaf. 😉

Gillade dock inte ljudet särskilt mycket, men det är en smaksak såklart.

Redigerat av Excess
Postat

Njäe, vet inte om det är ett så härligt ljud. Men det ändrar sig hela tiden så stor risk att det blir en "llopig" låt med detta ljudet finns inte 😄.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.