Jump to content
Annons

En gammal 70-tals/disco/breakbeat-låt (?)


staff (oregistrerad)

Recommended Posts

staff (oregistrerad)

Tjena.

Jag har nu vid ett flertal tillfällen hört en funkig låt som åtminstone låter som om att den komemr från sent 70-tal, dvs. en discolåt.

Introt och ackorden är desamma som i låten "El Tiburon" med Proyecto Uno men denna är som sagt mer disco/funky i jämförelse med sin merengue-motsvarighet. Är det någon som vet vilken låt jag menar? Är det kanske en annan version av "El Tiburon" eller till och med en Remix av denna?

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Tjena!

Loleatta Halloway - Love Sensation

Jag deltidar som DJ & kan avslöja att detta är en av de få låtar som ALLA dansar till.

Till och med dom står still.

Finns på alla Salsoul samlingar så spring & köp en direkt, gillar du den låten så kommer du garanterat att älska resten också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Salsoul är bra men lite för glassigt ibland.

Dessutom tror jag att alla dansar till Loleatta Halloway för att hon samplades av Black Box (1989 typ) i "Ride On Time" som ju till skillnad från "Love Sensation" var en stor hit i Sverige.

Rätta mig gärna, men jag tror att folk på de allra flesta ställena i Sverige i första hand dansar till saker dom känner igen; en refräng till exempel, snarare är rytmen. Det tycker jag är lite trist.

Men visst är den grym, "Love Sensation". 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...