Jump to content
Annons

Heavenly Junkies första färdiga låt

Recommended Posts

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: June

ARTIST/GRUPP: Heavenly Junkies

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 2:40

KOMPOSITÖRER: Alfred Wennerberg & Marcus Rombo

PRODUCENT: Marcus Rombo

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3, tror Myspace kör med 96 va?

STORLEK: Ehm, typ under 2MB borde den vara va?

STATUS: Färdig, eventuellt peta i småsaker

LÅTLÄNK: Se nedan, eller: Direktlänk

Vore skoj om ni kunde kila in på våran Myspace.com-sida o kika våran första färdiga låt June 😱

Direktlänk

Planerar att eventuellt mixa om lite inför demo-CDn, så synpunkter på den fronten är mer än hjärtligt välkomna 🙂

Själv tycker jag den känns lite för reverb-våt ibland. Typ i refrängen.

Tackar!

EDIT: Är det bara jag eller går inte sidan att ladda? Just jävlar... Glömde infon också.. Inge bra o vara trött.

EDIT2: Sådärja

Redigerat av MarcusRombo
Annons
Postat

Reglerna Marcusgubben! 😱

Då ska vi se. Lyssnar..

Det där plipp plopp ljudet låter jobbigt i mina öron....

Skön röst (lite falsk på vissa ställen va? Kanske ska vara så 🙂 ), nu kommer refrängen, ohh nice!

Låter bra!

Det enda negativa jag kan ge dig är väl det där plipp plopp ljudet som är med i hela låten nästan... Jag stör mig på det!

Annars så är låten skön..

!

Postat

Gitarren i refrängen borde skramla mer! Och jag skulle inte ha nåt emot om ni tog om sången, för den är falsk på flera ställen och sångaren (visst är det han i dave?) låter inte speciellt motiverad i verserna.

I sista refrängen kom det in nån syntlead eller om det var en gitarr till, den borde komma fram bättre. Bra låt!

Postat (redigerat)

Soundis: Glömde det först! 😄 irriterar du dig på plipp ploppet frekvensmässigt? isåfall bör jag nog skruva lite på det. Kul att detta funkar för dig 🙂 Tack för lyssningen!

Surikatis: Den var högre från början, men jag drog ner den för jag tyckte den bröt lite för mycket mot den annars rena elektroniska ljudbilden.

Om han låter motiverad eller ej i verserna kan jag inte uttala mig om tror jag.. Men det ligger säkert någonting i det du säger. Vi var skitbra trötta o borde ha sovit egentligen vid tillfället. Nej, det är han i Heavenly Junkies 😄 Ja, i Dave... 🙂

Den leaden finns även i första, o jag vågade inte dra upp den mer 😆 Tack så mycket för lyssning och feedback! 🙂

EDIT: Det finns vissa saker jag har förväntat mig åsikter om men ingen av er har varit i närheten av dom! 😄 Jag väntar...

Redigerat av MarcusRombo
Postat

Ja det är nog frekvensmässigt..

Det låter för högt.. det funkar nog om du filtrerar ner det lite kanske! Eller lite mer,, 😆

Postat
Ja det är nog frekvensmässigt..

Det låter för högt.. det funkar nog om du filtrerar ner det lite kanske! Eller lite mer,, 😄

Det kan kanske stereobredden på det vassa som gör det? Jag ska se om jag kan göra något åt det utan att förstöra slingan helt 😆 Men det blir till CDn sen...

Postat

Mycket intressant, men det är inte färdigt på långa vägar.

Sången är bedrövlig på sina ställen, på verserna tänker jag i första hand.

Den är falsk och otryggt levererad.

Däremot blir den bättre när sångaren får lite mer bett i rösten, mer attityd

som i refrängpartierna. Låten i sig själv kändes som om det skulle kunna bli VÄLDIGT bra när den är färdigproddad. Syntharna lite för plingplongiga och vassa i min smak, men funkar. Gillar absolut vändningarna och harmoniken.

Det är bara till att jobba bort luddet och få fram skärpan!

Postat

Tack för kritiken Nad!

Kul att höra lite negativ kritik (makes no sense, huh?). Har fått ta emot väldigt positiva ord från vänner o bekanta som inte är så musikaliskt begåvade 😆

Bedrövlig är dock något jag inte håller med om. Visst är den inte 100 överallt, men att det är lite off tonmässigt på en del ställen tycker jag mest är charmigt 😄 Fast detta fenomen kanske är lika vanligt som fotfetichism? 😄 (stavning?)

Sången kommer tas om i versen om fler skulle nämna ordet "bedrövlig".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.