Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har köpt en Behringer Eurorack UB 802 mixer. Jag har ett par Tannoy aktiva montiorer , ett Audiophile 24 / 96 ljudkort och ett par hörlurar.

Till vilka ingångar på mixern kopplar jag in mina monitorer samt hur ska det kopplas mellan ljudkortet och mixern?

Samt hur kan jag koppla så att jag kan få en hörlurs lyssning och växla mellan montitorer och hörlurar?

Tacksam för hjälp!

Annons
Postat (redigerat)

Okej jag har samma mixer, samma ljudkort men ett par activa behringer så det här borde fungera.

Jag har två stycken rca sladdar från ljudkortet ut till tape input på mixern och sen från tape output på mixern till ljudkort in

sen har jag hörlurarna i hörlurs kanalen och högtalarna kopplar jag till main out med hjälp av två gitarrkablar.

då har du två knappar på mixern där du växlar mellan högtalarna och hörlurarna.

och jag använder phantommatning som off/on knapp till micen, kom bara ihåg att inte ha igång monitorerna och micen samtidigt 🙂

Redigerat av Desecrated

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.