Mutz Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Har ni några tips på sköna gitarrer som lämpar sig för tyngre musik? Vad kör ni på? Budget är på ca 7000-8000. Kan ev tänka mig att köpa beg. Har snöat in på en ESP ltd Viper 500 bks ligger på 8000 om köper den från thomann.de Tycler det är en jävligt ball gitarr, sen har den ett rykte av att funka fint till Metal. Sen finns det massa olika varianter från Ibanez..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Garbom Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Jag tycker personligen att min Ibanez RG320 funkar klockers för metalmusik, duger med standard mickarna som följer med, råder dock att kanske byta mot några mer passande mickar, har själv inte gjort det än, därför avböjer jag från att nämna några mickar... det får någon med den erfarenheten göra 😉 men vad jag har hört så är Ibanez bra Metal gitarrer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Men den har ju bara 6 strängar ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
guitarfreak Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 en beggad gibson sg standard och byt stallmicken till en mick med något mer strängseparation och output Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Denna är ju inte helt fel. Vill du he en sjusträngad kan du ju alltid köpa denna. Spelade på den sjusträngade när jag var i Tyskland sist och lirade. grymt skön gitarr. Den är min nästa gitarr på inköpslistan. Mer metal än så går inte att få!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 (redigerat) Tycker att ditt eget förslag är riktigt bra, Ltd gör schyssta gitarrer i prisklassen och EMG 81 och 85 är klassiska mickar till hårdrocksyxor. grover stämskruvar funkar alltid galant. Att den dessutom är snyggare än i princip alla andra metalgitarrer är ju också ett plus. Redigerat 29 augusti 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Jackssons e ju riktig feta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Esp sjusträngade och också deras baritone gitarrer är helt klart värda. Men ta en titt på schecter också som är minst liak bra och 3-4 tusen billigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 tänkte att ngn skulle nämna RG, men vill du ha en gitarr som låter plast o inte metall.. go on!! jag skulle säga en schecter.. det är assköna guror!!! btw.. tänk framåt när du köper en metalgura.. vill du ha en yxliknande sak som är cool o ha på scen ngra månader framöver, eller vill du ha en gitarr man kan öva med o är skön att ha i knät? en av de första "metalgurorna" jag köpte var en BC Rich warlock. hade sett basisten i dark funeral lira på en sån fast bas, så jag tyckte det var ascoolt.. köpte en för 3000:- o två veckor senare, bytte jag tillbaks den. den var helt omöjlig o lira på.. 🙁 menmen.. nu har jag en jackson dinky, som jag trivs med.. om jag vore du, skulle jag fundera lite på o designa gitarren själv. designa själv klicka på en gitarr du gillar.. jo du förstår.. peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2006 Hallå boys!! Lite sköna föslag kom det in. Först kan jag säga att 7stränga vill jag inte ha, spelar även endel vanlig rockmusik så en standard 6 strängad får det bli. Sen vill jag inte ha någon sådan där taggig sak! En mer "normal" formad gura funkar fint! Men som låter riktigt fett och gott till metal. Ska kolla in schecter lite mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Fan nog kan du ha en sjua och spela rock, jag spelar jazz och blues på min. Fingersättningen blir så mycket enklare om du skall köra skalor och en till sträng ger dig många fler möjligheter när du skall ta ackord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 ESP Eclipse! Snyggare gura får man leta efter. Iofs krävs nog din budget gånger 2. Men om du känner för nåt dyrar 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Jag har en LTD VB400 Bariton. Passar ypperligt till nedstämd metall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2006 ESP Eclipse! Snyggare gura får man leta efter. Iofs krävs nog din budget gånger 2. Men om du känner för nåt dyrar 😛 Ja den där är inte tråkig!!!! Hittade en sådan beg för 12.000.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2006 Fan nog kan du ha en sjua och spela rock, jag spelar jazz och blues på min. Fingersättningen blir så mycket enklare om du skall köra skalor och en till sträng ger dig många fler möjligheter när du skall ta ackord. hmmm... Men en gitarr SKA ha 6 strängar och inte 7 ju 😛 Men man kanske inte ska va så inskränkt... Får kanske kila ner till Estrad och kolla om dom har någon 7.A som man kan prov lira lite.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 ESP Eclipse! Snyggare gura får man leta efter. Iofs krävs nog din budget gånger 2. Men om du känner för nåt dyrar 😱 Man behöver inte leta så länge, det är bara att köpa originalet istället; Gibson Les Paul. 😛 Annars är Schecter hög renommerade... letar själv efter en (SoS-butiken här i stan har dem på sin webbplats men inte i butiken... 😛 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 (redigerat) Måste ju slå ett slag för Skellefte och mina gamla polare: LUCIFER Och ett tv4-inslag om den: HÄR (2.30 in) 😛 Redigerat 30 augusti 2006 av silkwood Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Måste ju slå ett slag för Skellefte och mina gamla polare: LUCIFER Och ett tv4-inslag om den: HÄR (2.30 in) 🙂 Be dem skaffa ett riktigt webbhotell/plats istället, den sidan sög på mer än ett sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 ESP Eclipse! Snyggare gura får man leta efter. Iofs krävs nog din budget gånger 2. Men om du känner för nåt dyrar 😮 Yaarrr! Det där är min favorit också 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Ingen som gillar en Warlock? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Nä, ljudet ur en BC Rich är bedrövligt... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 😱🙁😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.