Jump to content
Annons

Ny Trancelåt, säg vad ni tycker!

Recommended Posts

Dj Squash (oregistrerad)
Postat

Tjena!

LÅTNAMN: Beautiful Love (New Mix 2006)

ARTIST/GRUPP: Dj Squash

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 2:56 min

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.04

STATUS: Klar antar jag! 😄

Nu har jag gjort både en ny och en gammal låt i ett å samma, hehe.

Jag har nämnligen gjort en låt som heter Beautiful Love tidigare, men nu har jag förbättrat den.

Så kommentera gärna den. =)

(Hoppas det inte är förbjudet att göra såhär)

Mvh//Dj Squash

Annons
Postat

Ok då ska vi se! inte min sorts trance, utan detta kallar jag mera åt dance hållet 😱

Oh nice början, direkt in i låten sådär pang på!

riktigt bra party stämning, skulle funka perfekt hemma på festen!

När version kommer, eller det där efter introt, låter inte bra i mina öron!

Nu kom the main melodi igen..

bra party låt! Självklart..

Fortsätt med det du gör 🙂

Dj Squash (oregistrerad)
Postat

Man tackar för den kommentaren 😆

Jo, de e mer dance i de hela, men jag skulle vilja kalla det mer HardTrance. Iallafall nåt åt det hållet.

Skriv gärna fler kommentarer så jag vet hur jag ska fortsätta 😳

Mvh//Dj Squash

Postat

Får nog börja med att säga som Soundborn, att detta är inte min typ av trance. Så med det sagt kommer mina intryck här:

Leadljudet låter inget vidare. För mycket noise. Det blir liksom inget kvar mer än ett enda väsande. Du kanske kunde fösöka variera ljudet lite grand också.

Baskaggebeatet försvinner totalt i detta sus & dus. Om jag ska dansa till nåt vill jag åtminstone höra ett fläskigt beat.

Kompositionsmässigt så slår det mig att melodin alltid landar på grundtonen, dvs samma ton som basen. Det gör att det mest låter unisont och blir snabbt rätt trist. Försök att variera melodin mot basen lite. Visst är genren sådan att det ska vara avskalat (kompositionsmässigt alltså), men harmonier behövs om det ska bli lyssningsbart.

Just my ¢5! 😳

Postat

Får man remixa? 😳 Adda mig på msn om du känner för det =) Sjodahl89@msn.com

Peace out!

Postat
Hoppas det inte är förbjudet att göra såhär

Nä, men det borde nog vara det. 😏🙁

Börja med att backa 8-9 dB på din masterlimiter och sänka leadljudet i både volym och diskant.

Postat

Tusan vad mycket "väsande" det är på leadljudet,,

Vet inte om jag är rätt person heller att kommentera detta, det har sagts "inte min typ av trance". Jag känner samma sak men kom på att det kanske är låten som är ointressant? Missförstå mig rätt nu! Men det känns som en låt på en CD som man köpte på bensinmacken. "5CD-box supa dupa hard trance from out of space" för 19.90

Mer variation är ju inte heller rätt att önska i denna genre, men en allt för repetiv och entonig melodi är tråkig rätt snabbt.

Men för tusan fortsätt!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.