Jump to content
Annons

Perrra - Filmmusik


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Filmmusik

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Filmmusik

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: FÖRSTA SKISS!

Nåja! Nu är jag oxo tvungen att försöka mig på detta helvete med filmmusik, det är så jävla grymt tycker jag med bra filmmusik, men ACK!!! så sjukt svårt enligt mig .. Här är iallafall mitt första försök . detta är FÖRSTA previewn och är bara 2 minuter.. så det händer inte jättemkt i den!

Såga mig gärna ;D

/Perrra

LÅTLÄNK: Perrra - Filmmusik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm... låter som vem vill bli milljonär med powermetal harmonier/melodier.

nahh, filmmusik måste vara mycket mer genomtänkt än så här. syslar faktiskt själv lite med filmmusik och funderar på att utbilda mig till filmkompositör...

/josef

Link to comment
Dela på andra sajter

med risk att låta alldeles för negativ nu.. men det låter fantastiskt mycket General Midi om det. fraseringen på stråkarna är ganska synthig och onaturlig. blåset låter som en casio-keyboard med massa reverb. och det finns ingen riktig struktur i själva kompositionen.

mixen är det annars inget fel på! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.. tack ni som svarat .

Och jo, jag vet inte riktigt HUR sånt här ska proddas men jag gav det ett försök.

förmodlingen första o sista gången oxo ;D

/Perrra

Nä men fortsätt! Det är ju lovande jue! Lite knasiga samplingar kan inte du beskyllas för.

Det är alltid lurigt att föreställa sig hur en låt skulle låta med förstaklassiga samples eller för den delen livespelning, och det kan ibland göra all skillnad.

Forsätt inspireras av mäktig filmmusik så närmar sig kompositionen "the real deal" samtidigt. Om inte annat kan du ju att göra en gimmick av de lite oldsch00l synthljuden. Kanske bli nått...

Jag hitta sköna grejer i låten iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...