Jump to content
Annons

Världens bästa namn

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Äntligen har jag kommit på världens bästa artistnamn. Grymt passande!

Hur var det nu? Hur får man reda på ifall nån annan har det namnet redan? Jag sökte på Google och det fanns igen där. Jag var inne på MySpace och det fanns t.o.m. ingen där heller. Ofta finns det ju såna som kallar sig sånt man inte tror är upptaget på MySpace (även om de inte finns då man googlar...), iaf dyker de inte upp "samma dag", utan möjligen på träff 16231.

Och fråga numero 2: Hur skyddar jag bäst detta artistnamn nu, så att ingen annan av misstag råkar ta det?

Kommer min musik äntligen upp snart nu då?

😕

:musik

Annons
Postat (redigerat)

På a säger vi att om du googlar så borde det ju vara hyfsat safe....

och på b svarar vi att du får väl varumärkesregistrera det.

och c kan vi inte...

.... 😕

Redigerat av Egghuvud
musik (oregistrerad)
Postat
http://www.bandname.com/

Där kan man registrera sitt bandnamn... kanske artistnamn också... hur juridiskt riktigt det är, det är nåt du får läsa dig till 😱

Tack, det gjorde jag. Det står att det iaf är en bra start för att söka ifall ens tänkta namn är upptaget. Jag sökte där och fick ingen träff. Och sedan sökte jag på ett par till, som var upptagna på MySpace, men de var inte med i deras Databas för de kom inte upp. Sedan sökte jag på skoj skull på "ABBA", eftersom jag ville se hur det såg ut när de fått en träff. Men då stod det att jag måste registrera mitt bandnamn för att få söka mer...

😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.