Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Tänkte köpa ett par enkla slutna hörlurar till hemstudion så att jag kan göra pålägg, för just nu har jag inga alls. Det är alltså inte frågan om ett par STAX, Sennheiser Linear eller Ultrazone t.ex. I detta läget handlar det bara om att ha ett par enkla slutna så jag hör vad det är jag lägger på till. Senare nu i höst tänkte jag skaffa ett par "riktiga" lyssnarlurar, men då får jag jämföra och lyssna lite mer först.

Var först inne på ett par Sennheiser för 295 SEK, men så såg jag ett par andra Sennheiser för 495 SEK. De senare kallades DJ-hörlurar. Vad menas med det?

Är de haussade i basen?

Sennheiser HD-201 295 SEK. 24 ohm. 21-18 kHz.

Sennheiser HD-205 495 SEK. 32 ohm. 18-20 kHz.

Finns det andra bra alternativ i denna prisklassen?

😆

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat
Hej!

Tänkte köpa ett par enkla slutna hörlurar till hemstudion så att jag kan göra pålägg, för just nu har jag inga alls. Det är alltså inte frågan om ett par STAX, Sennheiser Linear eller Ultrazone t.ex.

Var först inne på ett par Sennheiser för 295 SEK, men så såg jag ett par andra Sennheiser för 495 SEK. De senare kallades DJ-hörlurar. Vad menas med det?

Sennheiser HD-201 295 SEK. 24 ohm. 21-18 kHz.

Sennheiser HD-205 495 SEK. 32 ohm. 18-20 kHz.

Finns det andra bra alternativ i prisklassen?

😆

DJ/HiFi-lurar = mycket bas. Monitorlurar = rak frekvensgång.

Har ett par HD212, antar att de är DJ/HiFi-lurar. Fungerar för pålägg men hopplösa till något annat, t.ex. att mixa ljud. Alldeles för mycket bas. Leta rätt på några monitorlurar, t.ex. AKG K240. Lägg på några hundralappar så blir du inte besviken.

my 2$

Arne

musik (oregistrerad)
Postat

Ja asså... jag tänkte ju köpa Sennheiser Linear II HD-250, för dem gillade jag. Musikaffär'n tar 2095 SEK för dem.

Men nu handlade det mer om att ha några billiga just nu, för att göra pålägg i veckan. Tanken var också att ha flera lurar och att nån annan som gör pålägg kan ha dem samtidigt som jag kör med mina andra. Lutar åt de för 295 SEK så länge.

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.