Overkill Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Hejsan! Skulle behöva ett lexikon i riktningen Engelska-Svenska, gärna både och men jag tror man får "mest för pengarna" genom att köpa i en riktning. Det jag söker är ett lexikon med ett bra innehåll. Eftersom jag har Naturkunskap och historia (bland annat) på engelska vore dte ju bra ifall de flesta uttrycken/ord inom de ämnena täcks. Har tänkt att köpa via internet så bombardera gärna med tips/erfarenheter!
Vallhagen Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Jag har två i bokhyllan; esselte studium (två band) och prisma (ett band). Båda är utmärkta. Norstedts har väl också välrenommerade ordböcker/lexikon. Kolla studentpriser hos din lokale bokhandlare oxå
MusicGene Postat 29 augusti 2006 Postat 29 augusti 2006 ett annat tips är www.dictionary.com där man kan söka på ett ord och få det förklarat (ordbok?). Den tjänsten tycker jag är skitsmidig.
Overkill Postat 29 augusti 2006 Trådstartare Postat 29 augusti 2006 Mjo, smidigt när man är hemma men när man sitter på Naturvetenskapen och man läser ord som man inte förstår vad de är så är ju inte datorn där. Tyvärr 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.