Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! Skulle behöva ett lexikon i riktningen Engelska-Svenska, gärna både och men jag tror man får "mest för pengarna" genom att köpa i en riktning.

Det jag söker är ett lexikon med ett bra innehåll. Eftersom jag har Naturkunskap och historia (bland annat) på engelska vore dte ju bra ifall de flesta uttrycken/ord inom de ämnena täcks.

Har tänkt att köpa via internet så bombardera gärna med tips/erfarenheter!

Annons
Postat

Jag har två i bokhyllan; esselte studium (två band) och prisma (ett band). Båda är utmärkta.

Norstedts har väl också välrenommerade ordböcker/lexikon.

Kolla studentpriser hos din lokale bokhandlare oxå :rolleyes:

Postat

ett annat tips är www.dictionary.com där man kan söka på ett ord och få det förklarat (ordbok?). Den tjänsten tycker jag är skitsmidig.

Postat

Mjo, smidigt när man är hemma men när man sitter på Naturvetenskapen och man läser ord som man inte förstår vad de är så är ju inte datorn där. Tyvärr 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.