Jump to content
Annons

Linjeproblem


Baztii

Recommended Posts

Annons
Snälla hjälp mig att lösa detta linjeproblem. Håller på att bli galen. Det måste bara finnas en lösning. Hoppas att någon av er där ute är ett ouptäckt geni. :rolleyes:

Klicka här för att gå vidare till linjeproblemet

Skitenkelt! 😄

EDIT:

Äh jag ska inte blajja. Det går inte att lösa, så du sliter ditt hår i onödan 🙂 ... var bara tvungen att dubbelkolla...

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är inte alls 16 streck i figuren! Inte enligt beskrivningen att ett streck går mellan två punkter. Det är minst 35 streck, gjorde en snabb koll...

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

"Linjerna behöver inte vara inom figuren"

Hehehe...nej för faan, jag kan korsa strecken i köket istället, 7 meter från datorskärmen... Vad menar dom?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Eller så kan man säga att den där figuren ser ut som tre figurer om man vill hålla på med hårklyverier, varav de två figurerna till höger är öppna i ena sidan. Varför är de det? Räknar man bara i figuren till vänster så blir det ju 16..

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Efterssom det finns fler än en ruta med ett udda antal väggar så är det omöjligt.

Jag fortsätter väl mitt mästrande med att korrigera ditt uttalande:

Det måste vara EXAKT TVÅ rutor med udda antal väggar för att det ska "gå ut". Men man kommer då inte tillbaka dit man börjat. För att komma tillbaka dit man börjat krävs att ALLA rutor har JÄMNT antal väggar.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt.

Vare inte du som var fysiker?

Tjo, jag håller på att konvertera karriär såhär på gamla dar. Nu och framvärtes är jag lärare kombinerat med gubbstuderande. Matte/NO.

Problemet i tråden sorterar under Diskret Matematik, en rätt ball gren av matten. Läses inte av alla ingenjörsgrenar. Ett tips är att pricka in en 5-poängare, om inte annat så för skojs skull 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...