Jump to content
Annons

Nexustwins - survive


Recommended Posts

Tjenare, nu kommer vi med en ny låt. Personligen tycker jag att vi har lyckats väldigt bra. Kan delvis bero på införskaffandet av några waves pluggar och att vi har fått ny dator där east west funkar. Bli inte avskräckta av den stora storleken på filen, streamer finns längst ned i inlägget!

LÅTNAMN: Survive

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE: Symfonisk/Melodisk Trance

LÅTLÄNGD: 7:01

KOMPOSITÖR: Rasmus & Sebastian Thulin

PRODUCENT: Rasmus & Sebastian Thulin

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: ~6,40 mb

STATUS: Färdig när ni säger det!

LÅTLÄNK: Länk - ladda ner!

Länk - streama!

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okey.. Skrver medans jag lyssnar;

Introtrumman låter inte allt för vacker, men inte dålig.

Snygg atmosfär, änsälänge. Spännande, vad skall hända?

Nu kommer första braket

Snyggt, lite tomt dock.

Nu kommer det smygandes.

Oj, där kommer visst första melodin, den låter sådär "hopplöst kär" om du hajjar.

Nu smäller det, melodin grötarinsig med resten av låten, snyggt.

Nu har halva låten gått, känns nästan som att det inte kan hända så mkt mer nu.

Upptrappning.

Är det stråkat jag hör? Snyggt iaf!

Där var den igång igen.

Jag saknar en ny melodi eller ett nytt ljud såhär vid andra vändan.

Det rullarpå rätt händeselöst. Men melodin är det inget fel på.

Jaha, då var det dax för utro.

..............................................

Okey för att sammanfatta detta;

Helt okey melodi, dock skulle jag vilja ha en melodi till. Ljuden är helt okey och rätt intressanta, men ändå känns det som det saknas nått med hela låten,kan inte riktigt ta på det men något är det. Slutbetyg: 7 av 10 möjliga

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenix är ny i forumet men det hindrar inte mig från att lägga en kommentar :rolleyes:

Skönt gung och bra med tryck i hela mixen.

Gillar stråkarret, låter pampig, välbalancerat, nice EQ, lagom med kompression.

Bakgrundskören/ambience -ljudet gör att sågen låter fyllig med mellodiöst djup.

Bra eko som ger den där klassiska "sug effekten"(i mening som BRA förståss!) Känns som om trummorna är välpumpade och trycker till skönt med träskon, låter bra med och utan subwoofer(s).

Är personligen inte kanske en hejjare av trance, men detta låter bra, har god potential och på ett bra sätt har ni jobbat bort de "bombastiska rockwell-pudding"'s ljudet(en), som brukar låta peck på dansgolvet!

/Dees Productions :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, varför inte. kan bli nåt. Jag tycker att melodier och harmonier sitter bra ihop i låten, basgången föjler melodin på ett skönt sätt. Den biten är bra.

Trummorna och energin, drivet i låten kan vara bättre dock. En flitigare mix skulle nog göra en del. Försök skruva till mer fetma i trummorna, hårdare bastrumma!

Och, för bövelen, ta bort disten på leadljudet! 😆

Bästa låten jag hört från dig\er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med föregående talare. Men du kanske inte behöver ta bort disten helt. Men inte göra den så överdriven som den är på låten nu. Göra den lite bekvämare, t.ex. som i Tiestos adagio for strings.. Om du lyckas =)

ha de gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med föregående talare. Men du kanske inte behöver ta bort disten helt. Men inte göra den så överdriven som den är på låten nu. Göra den lite bekvämare, t.ex. som i Tiestos adagio for strings.. Om du lyckas =)

ha de gött!

Mjo, Har hört Adigo for strings. Ville inte komma dit riktigt. Därför det låter som det låter 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...