R0bAntoine Postat 27 augusti 2006 Postat 27 augusti 2006 (redigerat) Tjena på er alla därute. Vad sägs om Pink Floyd, Infected Mushroom och Shpongle. Alla dessa är mästare på att experimentera med ljud och instrument. Nån som gillar dessa band, duo och vill testa att skapa nåt nytt. Själv spelar jag inga intrument men har hållt på med elektronisk musik i flera år från och till. Söker nån som är duktig på sitt instrument och har viljan att pröva sig fram. Tänkte om intresse finns så kan man prata lite mer om ideer och bolla fram ett projekt. Skriv lite om dig, musikintresse och instrument. Redigerat 27 augusti 2006 av R0bAntoine
ozman Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Tjenare! Bor i Stockholm och spelar saxofon... Har lirat mycket i andan av Jimi Hendrix och Hanson och Karlson i sommar. Använder då mycket effekter till saxen o ibland förprogrammerade sounds, loopar, eller bara ambience att lira till. Har varit jävligt kul! Lyssna på länken nedan för att höra något jag gjort.
R0bAntoine Postat 1 september 2006 Trådstartare Postat 1 september 2006 Tjena Ozman Fan vad spännade med en saxofon, grymmt skickar en personlig med. där lite mer info finns. Alla ni andra som tycker det verkar intressant, va inte rädd o skicka
Hellpig Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 Tja, kanske det! Lirar främst gitarr o bas och ett internetsamarbete kan väl vara kul? 😕
ThomasJ Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 (redigerat) Jag vill kanske ha dig i framtiden ozman! 🙂 Vad nasty du är pazo:P 😉 Redigerat 2 september 2006 av Lådan
ozman Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Jag vill kanske ha dig i framtiden ozman! 🙂 Vad nasty du är pazo:P 😄 Grymt! jag gillar att spela, och andra roliga saker är jag inte heller så emot... ps. inget är för nasty på studios forum..
Cloudsurfer Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Infected diggar jag skarpt! Hade vart kul att vara med på ett hörn med en tung rullande bassline och nårra sjukt twistade ljud 😲
Florian le Sage Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Kul, en fråga som dyker upp i mitt huvud är ju förstås hur man gör musik om man inte kan spela något instrument, samtidigt vet jag att det går-i denna genre speciellt... Som sagt, hur jobbar DU och i vilket program/plattform? Kan du trolla med ljuden jag skapar och göra schyssta beats i redigt suggestiv bemärkelse, ja då låter det som om vi har jobb i vinter, jag skulle vilja prova och utforska denna musikform som du talar om eftersom jag gillar både Pink Floyd och Inf.Mushroom, kolla gärna in min studio! 😲
Diaks (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 *Bumb* Hur gick det blev det något av projektet eller flöt det ut i sanden? Skulle vara kul att höra nån låt om det blev någon. Mvh Diaks
Florian le Sage Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Kul, en fråga som dyker upp i mitt huvud är ju förstås hur man gör musik om man inte kan spela något instrument, samtidigt vet jag att det går-i denna genre speciellt...Som sagt, hur jobbar DU och i vilket program/plattform? Kan du trolla med ljuden jag skapar och göra schyssta beats i redigt suggestiv bemärkelse, ja då låter det som om vi har jobb i vinter, jag skulle vilja prova och utforska denna musikform som du talar om eftersom jag gillar både Pink Floyd och Inf.Mushroom, kolla gärna in min studio! 🙂 Jaa bump minsann, säger som jag sa sist att detta vore jätteintressant!
Diaks (oregistrerad) Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Kul, en fråga som dyker upp i mitt huvud är ju förstås hur man gör musik om man inte kan spela något instrument, samtidigt vet jag att det går-i denna genre speciellt...Som sagt, hur jobbar DU och i vilket program/plattform? Kan du trolla med ljuden jag skapar och göra schyssta beats i redigt suggestiv bemärkelse, ja då låter det som om vi har jobb i vinter, jag skulle vilja prova och utforska denna musikform som du talar om eftersom jag gillar både Pink Floyd och Inf.Mushroom, kolla gärna in min studio! 😉 Jaa bump minsann, säger som jag sa sist att detta vore jätteintressant! Håller med verkligen intressant med en fusion av olika genres och tekniker 😲
Florian le Sage Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Och musikstilar/kulturer/genres, så länge man gör det smart och smakfullt/suggestivt!!!
Tilly Postat 19 januari 2007 Postat 19 januari 2007 Jag är faktiskt jävligt intresserad av att testa ett Shpongle liknanade projekt med någon 😲 Jag har redan ett projekt idag som kallas MTD (Föredetta Yellow) där jag försöker göra lite annorlunda musik från vad jag redan gör. Ljud exempel finns att lyssna på här....... KLICKA!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.