Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur gör ni när ni bygger er studio? Spelar väl ingen roll om det är en liten hemmastudio eller en mer seriös där man förfogar över både pengar och lokal. Men hur gör ni med kontrollbord? Jag har sett ett par grymt coola och användarvänliga varianter. Men det verkar som om de är rätt exklusiva och måste beställas i USA eller så...

Jag funderar på om det finns ett intresse av att kunna få ett bord mer eller mindre skräddarsytt för just dina egna behov. Allt från att välja material till utformning.

Intressant?

Annons
Postat

jag kör egen komponerad variant. Har ett högre bord med skärmarna och högtalarna. under det har jag ett lägre databord på hjul som jag rullar ut. Där har jag tangenbord och skrivyta. Till min mixer och mitt FETA outbord (en vtb1 och en gammel sampler) har jag en gammal stereo möbel. En sak som är skönt med flera mindre möbler är att du kan variera möbleringen beroende på inspelningssituation.

Postat

jag håller faktiskt på nu att bygga nytt rack och ny möbel.. slaktar ett gammalt jysk-hörnbord.. lägger upp bilder senare!

peace

Postat
Jerker är grymt prisvärd! Men suktar ni aldrig efter något designat? Infölt mixerbord,,  likaså 19" racket...

Jag har placerat mina rackburkar så här i stället för att skruva in dem i ett rack. Med gummifötter på alla burkarna, så är de garanterat galvaniskt isolerade från varandra också. 🙂

jerkerbord.jpg

Det är klart, att om man vill, så kan man ju sätta in rackskenor också, men när man har mer och mer i datorn, så behövs det ju inga mängder med outboard som behöver få plats...

Har beskurit bilden kraftigt, eftersom allting utanför bilden är rörigt som 17 (på bilden ser man också en del kablar som hänger lite slarvigt, men även det är på gång att fixas till). Under sommaren har det lite sporadiskt varit ändringar på gång - och just nu väntar jag på en del akustikmaterial som jag egentligen skulle ha fått under semestern, men vad gör man...? 😉

Postat

Claes, säg inte att du matar din lyxiga A/D med en Behringer UltraGain!? 😎

Postat
Claes, säg inte att du matar din lyxiga A/D med en Behringer UltraGain!? 🙂

Självklart! Det är ju den bästa preamp man kan få tag på... 😎😳

Njae - riktigt så är det ju inte... 😲 Det är förstås True Systems P-Solo (den röda läckerbiten som står till vänster) som sitter kopplad till ADC1. Har inte bestämt mig vad jag ska ha för någon preamp till den andra kanalen ännu, men funderar på att ta en Summit 2BA-221 eller liknande. En sådan har jag haft innan, men fick göra av med den för att en kund behövde den omedelbart - och vad gör man inte får sina kunder? 😆 Ultragainen har kvar en minimal, men ändå viktig roll som talkback - och det är så dåligt andrahandsvärde på den, att det är större mening att ha den kvar till sådana uppdrag, än att försöka göra av med den... 😱

Postat (redigerat)

Vad är det för prylar Claes?

Edit: svaret kom undertiden jag skrev frågan... 😎

Redigerat av Jari
Postat

Edit: svaret kom undertiden jag skrev frågan... 😛

🙂

Eftersom alla kanske inte känner igen allt, så kan jag ju nämna vad som syns även om du kanske fick svar på frågan som du hade.

Monitorerna är ADAM P33A och P11A (på Auralex MoPads och GoldenAge IsoMon - jag lever som jag lär i det fallet i alla fall... 😛 ).

ANF-10 och ARTist står undanställda, eftersom de letar efter nytt hem (hint, hint 🙂 ) för att göra plats åt den nya A7 - och Sub-10 står utanför bild... 😉

Datorhögtalarna är Altec Lansing ATP-3 (suben till dem står bakom skärmarna) - och de är faktiskt riktigt bra för att vara datorhögtalare. 🙂

Burkarna på hyllan är True Systems P-Solo, Benchmark ADC1, Benchmark DAC1, SM Pro Audio M-Patch, RME ADI-96 Pro, RME ADI-8 DS,

Behringer Ultragain Pro och Behringer Powerplay Pro.

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min rigg som den ser ut nu. 😎

Postat (redigerat)

Edit:  svaret kom undertiden jag skrev frågan... 😛

🙂

Eftersom alla kanske inte känner igen allt, så kan jag ju nämna vad som syns även om du kanske fick svar på frågan som du hade.

Monitorerna är ADAM P33A och P11A (på Auralex MoPads och GoldenAge IsoMon - jag lever som jag lär i det fallet i alla fall... .

ANF-10 och ARTist står undanställda, eftersom de letar efter nytt hem (hint, hint 🙂 ) för att göra plats åt den nya A7 - och Sub-10 står utanför bild...

Datorhögtalarna är Altec Lansing ATP-3 (suben till dem står bakom skärmarna) - och de är faktiskt riktigt bra för att vara datorhögtalare.

Burkarna på hyllan är True Systems P-Solo, Benchmark ADC1, Benchmark DAC1, SM Pro Audio M-Patch, RME ADI-96 Pro, RME ADI-8 DS,

Behringer Ultragain Pro och Behringer Powerplay Pro.

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min rigg som den ser ut nu. 😎

Hehe. Jag förstår att du är nöjd med den 😛 . Bara högkavalité rakt igenom 😎 lite smått avundsjuk... men en dag...en dag. Då ska jag ha ett NEVE eller SLL eller ett finare DR-bord 🙂

/Filip

EDIT: Högkvalité med undantag för ultragainen 😉

Redigerat av Humor

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.