Jump to content
Annons

FYND - Gitarrstärkarsimulator


Screentan

Recommended Posts

Det verkar ju inte klokt 😮

Bästa tipset är kanske att byta inspelningsprogram 😄

Det är väl en parentes, men jo, jag har seriöst grubblat igenom det där. Sonar har två stora brister, det här är en av dem. Summa summarum landade jag - efter tämligen moget övervägande - dock i att Sonar är bäst i alla fall. Plus och minus och så...

nog parentes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Uruselt var väl lite att ta i tycker jag. Inget jag skulle använda på en inspelning men det funkar att skissa med.

Jo jag tycker att det är uruselt!

Man kan väl lika gärna skissa med en plugg som är bättre och gratis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall tillägga (innan påhoppen haglar 😉 ) att jag kommer att testa freeamp på andra instrument där den kanske funkar bättre.

Jag skall även testa tex wah wahn (& även de andra effekterna) i nåt projekt där övriga gitarrer kommer från andra pluggar, då kanske ljudet inte uppfattas så syntetiskt om det blandas med andra mera realistiska pluggar (ljudmässigt).

En av anledningarna att jag blev besviken var kanske den snygga layuten som såg proffsig ut & då förväntade mig att ljuden skulle vara lika välgjorda som utseendet på pluggen.

Iofs skall man ju inte klaga så mycket eftersom den är ju trots allt gratis men gratis är inte alltid gott 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Free Amp låter nog bättre än usel i mina öron. Det jag reagerade på först gången jag körde gitarren genom den var att jag fick flashback till min gamla mögiga replokal på 80 talet. Pluggen låter sådär (skönt) illa som en gitarr rigg kan. Jag blir inspirerad att lira. Att den sen inte duger till att plocka fram alla typer av sound kan jag hålla med om. Men om man driver på den utav bara satan så låter det väldigt rätt i mina öron.

En plugg till som är värd att dl'a - MrDonald - Virtual rotary speaker från www.soundfonts.it

En gitarrist jag lirade med (jag är basist egentligen) en gång i tiden hade följande rigg; Fenderstrata, rörpreamp och sist och definitivt störst, ett rörbestyckat Leslie.

Maken till sound när han slajdade solo på den riggen... 😉

VST lesliet MrDonald, freeware förstås, har i sig ett eget sound. Lägg den sist i gitarrkjedan så händer det grejer. Passa på att kika på de övriga VST prylarna på den webben också. Wurlitzerpianot har jag ännu inte hör nåt bättre (freeware alltså).

Link to comment
Dela på andra sajter

Free Amp låter nog bättre än usel i mina öron.

(freeware alltså).

Skönt för dig att du hittat nåt du gillar.

Då är det väl bara att donera lite stålar till tillverkaren och speciellt snubben som tillverkat gränssnittet (som Majken länkade till).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...