P3t3r Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 (redigerat) LÅTNAMN: I know a man Remix ARTIST/GRUPP: Ronnie GENRE: Jazzy Triphop LÅTLÄNGD: 3:08 KOMPOSITÖR: Ronnie PRODUCENT: P3t3r EV. MEDVERKANDE: Sång: Ronnie INSPELNINGSÅR: 2005. Remix: 2006. FORMAT: mp3 STORLEK: 6 megabyte STATUS: Färdig produktion LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Edit 20060830: Ny version med softare virvel och sound. LÅTLÄNK version 2: (Länk borttagen) Edit 20060903: Testar en tredje version, ny virvel och annan EQ. LÅTLÄNK version 3: (Länk borttagen) Edit 20061010: Slutgiltig version... Gjorde en remix på en kompis låt på skoj. Sångspåret är det enda från originalet. Synpunkter mottages tacksamt. 🙂 Redigerat 27 maj 2007 av P3t3r Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Coolt och svängigt, och med trevlig ljudbild. Ibland tappar jag dock kontakten mellan sångmelodi och det halvdissonanta kompet. Ligger det ett dur- och mollackord samtidigt där nånstans?! (orgeln/gitarren) Kanske några snygga jazziga ackordvändor på elpianot för att få en kontrast ibland? Virveln skulle jag ha bytt ut mot nåt mindre vasst...men det kanske är en smaksak. I det stora hela jäkligt coolt och bra gjort! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 27 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 27 augusti 2006 Tack! Kul att du gillade låten! De enda "udda" ackord är nog i den instrumentala biten. Spåren är iofs klippta/klistratade och pitchade med grova verktyg för att få det stökiga soundet. Kan vara något där som får det att låta konstigt. Ska kolla vidare på dina andra förslag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 28 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 28 augusti 2006 *host* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conanbarberaren Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Tjena! Det här var tungt och coolt! Är själv ett stort fan av trip-hop och tycker det här står sig helt ok. Får lite Morcheeba-vibbar, mycket beror nog på sångerskan. Bra jobbat! //Adde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 hepp, skriver medan jag lyssnar. Spontant känner jag att det är en mystisk effekt på sången, känns som ett jättelitet rum. Bra groove fast lite för mycket grejer? Skulle vara skönt att höra ett kantslag istället för den i mina öron fula virveln 😕. Och en lugnare spelad bas. Såsa ner det hela. Finns vissa tendenser till rökighet här och det gillar jag...försök få fram det mer! Överlag skön remix, men den känns lite hetsig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1up Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Trevlig bit! 😄 Liksom gå upp på morron, slå på något lite snabbt sen en skön frukostkompis som ljuder i bakgrunden. *Vibes* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2006 conanbarberaren: Tack! Eliasson: Tack för dina synpunkter! Provade med kantslag men fick inte till det. Obalans i mixen. Bytte däremot till en mjukare virvel, bättre? För övrigt så vill jag ha det lite rörigt och skitigt. 1up: Tack, kul att du gillade det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2006 (redigerat) Ny version uppe med softare virvel och även mjukare sound. Är version 2 bättre? Redigerat 8 september 2006 av P3t3r Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 30 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2006 Svårt det där med datorer... Nu ska länken funka till nya versionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 3 september 2006 Trådstartare Dela Postat 3 september 2006 (redigerat) Blev inte nöjd med version 2, så här kommer version 3. 😉 Redigerat 8 september 2006 av P3t3r Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.