mjaco0 (oregistrerad) Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 LÅTNAMN: Bad Ass ARTIST/GRUPP: Arne Cadello Fan Club GENRE: Funksyntrapp? LÅTLÄNGD: 3.06 KOMPOSITÖR: Carl Cadello PRODUCENT:Carl Cadello MEDVERKANDE: Carl Cadello och Vocal Forge INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.8 Meg STATUS: Färdig demo Bad Ass Håll till godo! Calle C 😉 Ps. Som vanligt bjuder jag in till samarbete. Skicka ett pm eller ett mail. Ds. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 (redigerat) Inte kass, men rörigt! Blir inte klar på om jag skall kunna dansa till det eller om det är en grym demo på någon E-mu "superduper-dance-planet"-burk. Redigerat 26 augusti 2006 av Light Head Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mjaco0 (oregistrerad) Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Rörigt var det här. Light Head - Du har helt rätt, konstigt att jag inte hört det själv. Här har Ni en mer "städad" version (tycker jag alltså). Bad Ass - ny version Det andra du skrev om (en grym demo på någon E-mu "superduper-dance-planet"-burk) förstod jag inte alls. Förklara är du snäll 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Det sitter ju inte för fem öre 🙂 Otajt så man bli åksjuk! 🙂 Det flamar på vartenda sextondel. Plus att det är inte konsekvent. Vore det så, så skulle det vara en annan sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mjaco0 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2006 Dela Postat 27 augusti 2006 KillwithSkill - Det finns åksjukepiller för din åkomma. 😉 Såg att några av trumspåren "rört sig" i sidled. Inte konstigt att åksjuka kan uppkomma. Tacksam för påpekandet, man blir ju lite avtrubbad när man lever med en låt. Har nu rättat till det och det låter betydligt bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 28 augusti 2006 Dela Postat 28 augusti 2006 Låtidén känns inte helt genomtänkt.. först ropa "BADASS" nåt och på detta en gullig, trallvänlig leadsynth - det känns inte helt konsekvent! 😆 Rappen är helt okej åtminstone rösten, texten kan väl diskuteras.. En del beats låter ok men det måste vara mer tryck i trummorna, fläska upp å komprimera. Syntliret är för mycket dur och snällt för att man ska ta det på "allvar" 😮 Lyssna på gamma funkmusik från 70-talet och härma.. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mjaco0 (oregistrerad) Postat 28 augusti 2006 Dela Postat 28 augusti 2006 Tack för dina synpunkter SLC-trax. "Låtidén känns inte helt genomtänkt.. först ropa "BADASS" nåt och på detta en gullig, trallvänlig leadsynth - det känns inte helt konsekvent! 🙂 Rappen är helt okej åtminstone rösten, texten kan väl diskuteras.. " -Du har helt rätt. Iden finns inte ens. Jag är en hemmapulare som ser vad som blir under tiden det blir till. 😮 -Texten är inte min, inte heller rappen. De är "skapade" ur Vocal Forgei brist på annat. 😆 Texten har jag inte ens brytt mig om att analysera. Den e vad den är. Rappen tycker jag har lite tryck men inte alls vad man skulle kunna göra med en riktig rappare. "En del beats låter ok men det måste vara mer tryck i trummorna, fläska upp å komprimera." - Tack, DET ska jag göra. Har verkligen svårt att få tryck i trummorna. Jag lyssnade på dina sena alster och DU HAR tryck i trummorna "Syntliret är för mycket dur och snällt för att man ska ta det på "allvar" 🙂 " - Jag tycker att det är just i skillnaden mellan den "tuffare"prylarna och den "gulliga" syntmelodin som spänningen uppstår. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.