Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Såg att Jam hade ute de nya Alto Typhoon borden på sin hemsida. Är det någon som har sett borden å kännt på dom. Hur verkar dessa bord? Är det någon som till och med hört hur bordet låter? Är grymt nyfiken på 3200 bordet.

TYPHOON3200sm.jpg

Annons
Postat

Kul design... Jag har inte hört något om bordet i sej...

Jag får nästan lite Volvo V50 vibbar på mixern... Tunn som klimat delen i Volvon... :rolleyes:

Postat

Det är nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bättre om du köper separata preamps istället.

Postat
Det är nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bättre om du köper separata preamps istället.

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Postat

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Skaffa separata preamps då för 8-10 kanaler, blir billigare för bättre ljud.

Postat

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingångar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bättre ljud).

drloop (oregistrerad)
Postat

Mmm, jag får någon slags flashback när jag ser detta bord... undrar...

Postat

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingångar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bättre ljud).

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD å annat skoj inkopplat för jämnan. Sen så är det väl bra att ha ett bord att växa i. 😆

Postat

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD å annat skoj inkopplat för jämnan. Sen så är det väl bra att ha ett bord att växa i. 😆

Om det låter skit så är det väl inte mycket att växa i bara för att det har många kanaler?

Postat

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD å annat skoj inkopplat för jämnan. Sen så är det väl bra att ha ett bord att växa i. 😄

Om det låter skit så är det väl inte mycket att växa i bara för att det har många kanaler?

det e ju därför jag frågade om nån hört bordet. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.